برای خوش صدا شدن چه کنیم

برای خوش صدا شدن چه کنیم

در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که برای خوش صدا شدن چه کنیم و همچنین در اواسط صفحه شما را با ابزاری آشنا می کنیم و لینک آن را برای شما قرار می دهیم ( سابلیمینال بهبود کیفیت صدا و همچنین آلبوم های مرتبط دیگر ) که موجب تغییر حالات و شرایط بدنی و کارکردهای ناخودآگاه بدنی مرتبط با تن صد و کیفیت صدا و …  با کمک تلقین به ضمیر یا همان مغز ناخودآگاه می شود.

دغدغه خیلی از جوانان برخورداری از یک صدای خوش و دلنشین است. افرادی که استعداد خواننگی دارند در پی یک راه حل برای خوش صداتر شدن و تقویت آن هستند. همچنین داشتن صدایی خوش در سخنرانی­ها و کنفرانس­ها  بسیار تاثیر گذار است.

توجه داشته باشید برای خوش صدا شدن، هم به تمرین احتیاج دارید و هم به یک برنامه غذایی مناسب. در این مطلب سعی داریم به سوال « برای صدای خوش چه­کار کنم؟ »،  با کمک این دومورد پاسخ دهیم.

تمرین مداوم راز رسیدن به صدایی خوش و دلنشین است. به صورتی که این تمرینات، به شکل یک روتین روزانه درآید. در اوایل شروع تمرینات، از تمرین های ساده شروع میکنیم.

1-صحبت کردن با صدای بلند

در ابتدای تمرین برای خوش صدا شدن،  با صدای بلند صحبت کنید. البته نه به طوری که گوش خراش به نظر برسد. با صدایی نه چندان بلند، به صورتی که تمام افراد جمع متوجه صحبت هایتان باشند.

2-متن یک آهنگ را با صدای بلند بخوانید

برای شروع، متن یک آهنگ را روزانه با صدایی بلند بخوانید. این کار به شما کمک میکند تا هنجره­ تان را تقویت کنید. در این تمرین میتوانید صدای خودتان را ظبط کرده و به آن گوش کنید. با این تمرین روزانه، میتوانید تغییرات اعمال شده در صدایتان را به وضوح مشاهده کنید.

3- استفاده از آوا ها

استفاده از آواها میتواند یکی از مهمترین و تاثیر گذار­ترین تمرینات باشد. روزانه حنجره خود را با به کارگیری آواها گرم کنید. هر روز پس از بیدار شدن روبه روی آینه بروید و با صدای بلند آواهای مختلف را بیان کنید. مثلا به کار بردن آواهایی مثل « آ آ آ آ و اَ اَ اَ اَ و به همین صورت » آواها را با صدای بلند بیان کنید. اینگونه حنجره خود را گرم میکنید. با اینکار شما برای تمرینات بعد از آن، خودتان را آماده ساخته اید.

4-شمرده شمرده صحبت کنید

شمرده شمرده صحبت کردن به معنای آن است که سرعت صدایتان نه آنقدر آرام باشد که کسی به آن گوش ندهد و نه آنقدر تند که کسی متوجه آن نشود. زمانی که با سرعتی مناسب صحبت میکنید، فرصت تسلط به صدایتان را خواهید داشت؛ و میتوانید بر تن صدای خود نیز تمرکز کنید. شمرده صحبت کردن به شما کمک میکند توانید با صدایی بهتر کلماتتان را ادا کنید؛ و اظطراب صحبت کردن را از خود دور خواهید کرد.چرا که اعتماد به نفس شما با درست حرف زدن بالا خواهد رفت.

خوب قبل از ادامه مطلب همانطور که در اول مقاله به شما وعده دادیم ،برای مشاهده آلبوم  زیباتر شدن صدا برای خوانندگی و … روی لینک سابلیمینال صدای زیبا برای خوانندگی کلیک کنید

برای تبدیل شدن به خواننده حرفه ای روی لینک سابلیمینال خوانندگی کلیک کنید

برای خوش صدا شدن چه کنیم

برای خوش صدا شدن چه­ کار کنیم؟ :: برنامه غذایی مناسب برای خوش صدا شدن

غذا و خوراکی های مناسب میتواند بر صدای شما تاثیر شگفت انگیزی داشته باشد. هرآنچه که میخورید تاثیر مستقیم بر صدای شما دارد. غذا و خوراکی های مختلف، بر تارهای صوتی تاثیر میگذارند. ممنوعه هایی برای یک صدای خوب وجود دارند که برخی از آنها را اصلا نباید خورد؛ و برخی دیگر را چند ساعت قبل از یک اجرا و سخنرانی و یا محلی که در آنجا صدا برای شما مهم است، نباید مصرف شود. در این بخش از مطلب سعی داریم بگوییم چه غذاها و خوراکی هایی بر صدای خوش تاثیر گذارند؟

دمنوش های مفید برای خوش صدا شدن

مصرف دمنوش هایی مثل به دانه،  کاکوتی، گل گاو زبان، آویشن، عناب و شیرین بیان برای  صاف شدن و رسا شدن صدا بسیار مفید هستند. این دمنوش های گیاهی تارهای صوتی را گرم میکند و در نتیجه به وضوح هر چه بیشتر صدا کمک میکنند.

غذاهای مفید برای صدایی دلنشین

برای خوش صدا شدن مصرف غذاهایی مثل حریره بادام، سوپ و شوربا بسیار توصیه میشود. البته مصرف این غذاها بیشتر برای قبل از اجرا یا سخنرانی پیشنهاد میشود در غیر این صورت، مصرف دیگر غذاها «به غیر از برخی استثناها» برای صدا مضر نیستند. بهتر است اگر وعده غذایی شما نزدیک به ساعت اجرای شما است، از این غذاها استفاده کنید.

برای خوش صدا شدن چه­ کار کنیم؟ :: خوراکی های مضر برای صدایی خوب

نخوردن غذاهایی که برای صدا مضر هستند میتواند به صدایی خوب و قوی کمک ویژه ای کند.خوردن غذاهای تیز، خوراکی هایی با ادویه فلفل، مصرف غذاهای چرب، خوردن خوراکی های بیش از اندازه داغ و برعکس ان مصرف خوراکی های بیش از اندازه سرد، مصرف « قهوه، چای، نسکافه »، مصرف ترشیجات و مصرف بیش از اندازه هندوانه میتواند تاثیرات منفی بر صدایی خوش و واضح داشته باشد.

لازم به ذکر است افرادی که سعی در مراقبت از صدای خود را دارند؛ نباید در معرض گرد و غبار و محیطی با هوای آلوده قرار گیرند. دود سیگار نیز تاثیر منفی از خود در صدا به جای میگذارد.

کلام آخر

به یاد داشته باشید لازمه رسیدن به صدایی خوش انجام تمرینات و اجرای برنامه غذایی مناسب در کنار یکدیگر است. اجرای هر کدام از این موارد به تنهایی نتیجه دلخواه را به شما نخواهد داد.

خوب در این مقاله شما را با پاسخ سوال برای خوش صدا شدن چه­ کار کنیم آشنا کردیم و همچنین لینک سابلیمینال صدای زیبا برای خوانندگی را هم در اواسط صفحه برای شما قرار دادیم.منتظر نظرات ارزشمند شما در دیدگاه ها هستیم.

5/5 - (13 {امتیازها})

در قسمت دیدگاه ها در پایین همین صفحه نظرات ، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر خوانندگان جدیدی که هر روز این مقاله را مطالعه می کنند در میان بگذارید. می توانید در قسمت دیدگاه ها از دیگران در مورد مسئله خود هم سوال کنید و همچنین می توانید پاسخ دیگر نظر دهندگان را هم بدهید و با آن ها گفتگو کنید ، مطمئن باشید از اینکه به شما کمک کنند خوشحال خواهند شد.منتظر حضور گرمتان در قسمت دیدگاه ها یا همان نظرات این صفحه هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *