راه های جلوگیری از خود ارضایی

راه های جلوگیری از خود ارضایی

در این مقاله ابتدا شما را با پاسخ سوال راه های جلوگیری از خود ارضایی آشنا می کنیم و همچنین در اواسط صفحه شما را با ابزاری آشنا می کنیم و لینک آن را برای شما قرار می دهیم ( به نام سابلیمینال ترک خود ارضایی با کمک ضمیر ناخودآگاه)  که به صورت کاملا طبیعی و درونی تمایل شما را برای خود ارضایی کاهش می دهد و برنامه ریزی ذهنی و احساسی شما را در این رابطه با اثرات قدرتمند تغییر می دهد ….    پس با ما همراه باشید.

خودارضایی به عملی گفته می‌شود که طی آن فرد با مالش دستگاه تناسلی و تخیل به لذت غیرواقعی یک تجربه جنسی دست پیدا کرده و طی این فرایند ارضا می‌شود. خودارضایی اگر به‌ندرت اتفاق بیفتد مشکل خاصی محسوب نمی‌شود؛ اما از زمانی که عمل خودارضایی به اعتیاد تبدیل شود فرد باید برای درمان آن اقدام کند.

اعتیاد به خودارضایی یکی از شایع‌ترین اتفاقاتی که در چند سال اخیر افراد مختلفی را در سراسر دنیا درگیر احساسات منفی و پیامدهای مخرب خود کرده است. خودارضایی که در انگلیسی به آن Masturbation و در متون اسلامی استمنا نامیده می‌شود پدیده‌ای است که چه از لحاظ دینی، چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ دیدگاه اجتماعی همیشه نفی و رد شده است. دلیل آن هم کاملاً روشن و منطقی است: ایجاد پیامدهای مخرب روحی، روانی و جسمی برای فرد در بلندمدت. آسیب اعتیاد به خودارضایی تنها به ضرر خود افراد تمام نمی‌شود؛ بلکه پیامد اعتیاد به خودارضایی یک جامعه را تحت‌تأثیر این عمل قرار می‌دهد.

خودارضایی از دیدگاه روان‌شناسی یک انحراف جنسی محسوب شده که فرد بعد از اعتیاد به آن دچار صدمات جبران‌ناپذیر روحی و روانی می‌شود و حال سؤالی که پیش می‌آید، راه های جلوگیری از خود ارضایی؟ خوشبختانه این اختلال در اکثر مواقع با روش‌های خانگی قابل‌درمان است؛ اما اگر فرد با روش‌های خانگی قادر به ترک خودارضایی نبود بایستی به یک مشاور و یا روان‌شناس مراجعه نماید. در ادامه مقاله به روش‌هایی پرداختیم تا به پاسخ پرسش راه های جلوگیری از خود ارضایی، دست پیدا کنیم.

راه های جلوگیری از خود ارضایی :: دلایل اصلی اعتیاد به خودارضایی

یادمان نرود که علت خودارضایی در هر فرد دلایل و ریشه‌های متفاوتی دارد. هر فردی بسته به مشکل (تغذیه‌ای، روحی، روانی و …) ممکن است در دام اعتیاد به خودارضایی بیفتد. عدم آگاهی فرد از خودش، عدم سواد کافی در زمینه‌های سلامت جنسی و … از مهم‌ترین دلایلی است که افراد خواسته یا ناخواسته به دام این اعتیاد فراگیر می‌افتند و حال درگیر سؤال بزرگ می‌شویم، راه های جلوگیری از خود ارضایی؟ در ابتدا باید علل اعتیاد به خودارضایی را شناسایی و سپس پیرامون جلوگیری از آن صحبت کنیم. در ادامه به بررسی مهم‌ترین دلایل اعتیاد افراد به خودارضایی می‌پردازیم:

  • عدم تعادل در سلامت روحی و روانی افراد
  • احساس استرس و اضطراب بالا
  • عدم رفع نیاز جنسی به روش درست
  • مغلوب شدن در برابر احساسات منفی
  • اغذیه نامناسب
  • بیماری‌های متعدد روانی
  • مشاهده فیلم‌های غیراخلاقی در صنعت پورن
  • ازدواج دیرهنگام و یا زندگی مجردی
  • مصرف یک‌سری از داروهای خاص
  • احساس هیجان زیاد
  • خشم و تنش در فرد

راه های جلوگیری از خود ارضایی :: روش‌های کارساز جلوگیری از خودارضایی

  • از هرآن چیزی که شما را تحریک و یا وسوسه می‌کند، فرار کنید!

یکی از بهترین روش‌ها برای پاسخ‌دادن به پرسش “راه های جلوگیری از خود ارضایی”، همین است. در شبکه‌های اجتماعی اگر در کانال‌هایی حضور دارید که عکس و فیلم‌های مستهجن پخش می‌کنند از آن کانال‌ها خارج شوید. از سایت‌های پورن بازدید نکنید. عکس و فیلم‌های نامناسب در گوشی خود نگه نداشته و همه آنها را حذف نمایید.

  • برنامه‌ریزی برای اوقاتی که قرار است به دام بیفتید…

معمولاً در چه زمانی از شبانه‌روز و تحت چه شرایطی به دام خودارضایی می‌افتید؟ برای همان زمان برنامه‌ریزی کنید. بگذارید این‌گونه توضیح دهیم، مثلاً اگر اغلب اوقات آخر شب‌ها برای خودارضایی وسوسه می‌شوید دیرتر به اتاق‌خواب بروید. آن‌قدر خود را فعال و درگیر نگه دارید تا زمانی که کاملاً خواب‌آلود شده و سپس به تختخواب بروید.

  • تنهایی ممنوع

بیشتر اوقات زمانی که در خانه و یا اتاق تنها هستید حس و وسوسه خودارضایی سراغتان می‌آید. پس بهترین راهکار این است که تنها نمانده و همیشه با دوستان، همکاران، خانواده و افرادی وقت بگذارید تا سرگرم شوید. در ابتدای مسیر که غلبه به وسوسه سخت‌تر است بایستی کمی تحمل خود را بالا ببرید. روزی که پرسش راه های جلوگیری از خود ارضایی، پاسخ داده‌اید کاملاً احساس می‌کنید که این مسیر سخت ارزشش را داشته است.

  • تا می‌توانید فعال باشید

یکی از بهترین راهکارها برای سؤال راه های جلوگیری از خود ارضایی، فعال‌بودن است. بله درست متوجه شدید، فعال و سرگرم بودن در تمام شبانه‌روز اصلاً جایی برای افکار وسوسه‌انگیز نمی‌گذارد. شرکت در دوره‌های آموزشی، فعالیت‌های کاری و بیزینسی، دانشگاه، مدرسه، درس‌خواندن، مطالعه داشتن، حضور در مهمانی‌ها، فعالیت در کارهای خیرخواهانه و … از مؤثرترین فعالیت‌های پیش گیرنده از اعتیاد به خودارضایی هستند. فعال‌بودن نه‌تنها زندگی شما را بهره‌ور می‌سازد؛ بلکه تا حد زیادی شما را از ارتکاب به خودارضایی باز می‌دارد. احتمالاً فکر می‌کنید این روش‌ها کافی نیست و دوباره می‌پرسید که راه های جلوگیری از خود ارضایی؟ در ادامه همراه متن باشید. برای حل این معضل ده‌ها راه مؤثر دیگر وجود دارد.

خوب قبل از مطالعه ادامه مقاله همانطور که در اول مقاله وعده دادیم برای مشاهده آلبوم سابلیمینال ترک خود ارضایی که به صورت کاملا درونی با تغییر میل و گرایشات ناخودآگاه شما ، شما را از خود ارضایی دور می کند روی لینک سابلیمینال ترک خود ارضایی کلیک کنید.

راستی! برای آقایان چنانچه می خواهید برای افزایش سایز آلت خود هم اقدام کنید می توانید از سابلیمینال افزایش سایز آلت هم استفاده کنید که به افزایش قدرتمند بافت اسفنجی آلت شما به صورت کاملا طبیعی توسط برنامه ریزی بدنی شما با قدرت تلقین به مغز ناخودآگاه تان منجر می شود.

برای اینکار روی لینک افزایش سایز آلت کلیک کنید.

در مورد خانم ها هم آلبوم های مربوط به افزایش سایز سینه ، سایز باسن و .. و همچنین اندام فوق العاده موجود می باشد.

در مورد آقایان هم آلبوم های زیبایی دیگر نیز موجود میباشد.

راه های جلوگیری از خود ارضایی
  • فعالیت‌های هنری

هنر غلیان احساسات درونی است. هنر تخلیه ذات و ماهیت فکری خالق آن است. شما با انجام فعالیت هنری نه‌تنها به یک حس رضایت بالای روحی و روانی می‌رسید؛ بلکه به دلیل ارضای روحی که احساس می‌کنید ناخودآگاه از عمل اعتیاد به خودارضایی دوری می‌کنید. نقاشی، موسیقی، نمایش، ادبیات و … تنها بخشی از هزاران‌هزار هنری هستند که شما با فعالیت در آنها (چه برای یادگیری و چه برای خلق اثر) می‌توانید آن‌چنان درگیر این مسیر بی‌انتها شوید که دیگر جایی برای افکار وسوسه‌انگیز خودارضایی نداشته باشید. راه های جلوگیری از خود ارضایی؟ از این مسیر بهتر دیگر چه چیزی می‌شناسید؟

  • ورزش و فعالیت‌های بدنی را دست‌کم نگیرید

ورزش با تخلیه انرژی جمع شده مضر برای بدن و تخلیه هیجان‌های غیرضروری نه‌تنها به سلامت جسم و تناسب‌اندام شما کمک می‌کند؛ بلکه از لحاظ روانی نیز شما را آن‌چنان ارضا می‌کند که دیگر نیازی به خودارضایی نداشته باشید. با پیداکردن ورزش موردعلاقه خود که می‌تواند از پیاده‌روی‌های نیمه تند گرفته باشد تا ورزش‌های رزمی و یا ورزش‌های جمعی همانند فوتبال و بسکتبال، به پرسشِ “راه های جلوگیری از خود ارضایی”، پاسخ کوبنده‌ای بدهید. ورزش را بایستی بر اساس روحیه، علاقه و توانایی خود انتخاب کنید. مهم ورزش‌کردن است، هرگونه فعالیتی که باعث شود تا شما از لحاظ روحی و جسمی ارضا شده و انرژی‌ها بیهوده در بدنتان باقی نمانند.

  • مهارت جدید یاد بگیر، از خودارضایی دور باش

شما با یادگیری یک مهارت جدید همچون: زبان خارجه، فعالیت‌های فنی، آشپزی و … موجب افزایش تمرکز ذهنی خود شده و به همین وسیله ناخودآگاه از وسوسه‌‌هایی تحریک‌کننده خودارضایی دور می‌مانید. یادگیری مهارت جدید همیشه یکی از مؤثرترین روش‌ها برای پیشگیری و درمان خودارضایی بوده است.

  • ارتباط خود را با همنوع قطع کنید!

از افرادی که خودارضایی می‌کنند و نه‌تنها از این امر ناراحت نیستند؛ بلکه این موضوع مهم را سعی می‌کنند تا برای شما عادی‌سازی نمایند، کاملاً دوری نمایید. سعی کنید در گروه‌های جدید دوست پیدا کرده که با افکار شما نه‌تنها همسو باشند؛ بلکه همیشه از آنها رفتارهای سازنده را یاد بگیرید.

  • به خود پاداش دهید!

مصلا می‌توانید این‌گونه عمل کنید، به ازای هرروزی که خودارضایی نکنید مبلغی را کنار بگذارید و بعد از یک مته با مبلغ جمع شده برای خود چیزی را بخرید که همیشه دوستش داشتید. این روش به ناخودآگاه ذهنی شما کمک شایانی می‌کند تا عمل ترک خودارضایی را در خودش نهادینه کند.

  • از جلوی آینه کنار بروید!

بله درست متوجه شدید، زیاد نباید جلوی آینه بایستید. در یک تحقیقات روان‌شناسی که در دهه 90 در کشور اتریش انجام شد مشخص شد افرادی که بیشتر جلوی آینه ایستاده (گاهی اوقات برهنه) و به نگاه‌کردن خود علاقه دارند به میزان بیشتری نسبت به افراد عادی خودارضایی کرده و درگیر رابطه‌های جنسی متعدد می‌شوند پس سعی کنید زیاد جلوی آینه نایستید و بدن برهنه خود نگاه نکنید.

راه های جلوگیری از خود ارضایی :: پیامدهای مخرب اعتیاد به خودارضایی

همان‌طور که کمی صحبت کردیم، خودارضایی از چند لحاظ پیامد منفی و مخرب برای فرد دارد: جنبه روانی، جسمی و ذهنی. به همین دلیل است که برای جلوگیری از خودارضایی بایستی از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نکنید. در وهله اول فرد باید به یک آگاهی ذهنی برسد و بداند که با عمل اعتیاد به خودارضایی دچار چه مشکلاتی می‌شود و سپس برای درمان آن اقدام نماید. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین تأثیرات منفی خودارضایی در فرد پرداخته‌ایم:

  • احساس ندامت، پشیمانی و عذاب وجدان پس از خودارضایی
  • عامل تشدیدکننده زودانزالی
  • بروز مشکلات روحی و روانی در فرد و یا تشدید آنها
  • نادیده‌گرفتن همسر و کانون خانواده
  • کاهش تمرکز ذهنی
  • دردهای استخوانی و تشدید آن
  • تمایل به مصرف نوشیدنی‌های الکلی و استعمال دخانیات
  • ایجاد علاقه به روابط نامشروع
  • ابتلا به بیماری پیرونی (انحنای آلت در مردان)

راه های جلوگیری از خود ارضایی :: سخن پایانی

یادتان نرود که مشکل خودارضایی تنها مشکل شما نیست؛ بلکه میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از آن رنج می‌برد. مهم شروع و حرکت‌کردن برای درمان است. مسیر درمان خودارضایی و یافتن پاسخ برای پرسش بزرگ “راه های جلوگیری از خود ارضایی” هم از تونل آگاهی می‌گذرد. شما در ابتدا بایستی از لحاظ ذهنی و روانی از پیامدهای مخرب اعتیاد به خودارضایی آگاه شده و سپس از درون بخواهید که در این مسیر قدم بردارید. اگر به روش‌های خانگی ذکر شده نتوانستید در این مسیر قدم بردارید هیچ ایرادی ندارد. شما می‌توانید با مراجعه به یک روان‌شناس و متخصص برای درمان اقدام کنید. در آخر یادتان نرود، هر بار که در این مسیر شکست خوردید خودتان را قضاوت و نقد نکرده و دوباره از نو شروع کنید. مهم پیوستگی در مسیر است.

روش ترک خود ارضایی :: مضرات غیرقابل‌جبران اعتیاد به خودارضایی

یکی از مهم‌ترین سؤالات همین است، چرا باید از خودارضایی و اعتیاد به آن خودداری کنیم؟ پاسخ خیلی ساده است، اگرچه ممکن است خودارضایی درصورتی‌که به اعتیاد تبدیل نشده و جزو روند عادی جنسی شما تلقی شود برای شما حفظ آرامش، تخلیه حس و انرژی منفی، کاهش استرس و لذت کوتاه‌مدت را به ارمغان بیاورد؛ اما عدم تعادل آن در زندگی و اعتیاد به خودارضایی در بلندمدت عوارض جدی برای مردان همچون:

  • احساس عذاب وجدان و افت شدید عزت‌نفس
  • زودانزالی شدید
  • ابتلا به پیونی (Peyronie)، نوعی بیماری غیر سرطانی که موجب انحنا و کجی آلت می‌شود که دردناک است
  • بروز مشکلات روانی جدی همچون افسردگی، افکار خودکشی و اضطراب شدید
  • نادیده‌گرفتن همسر و سردشدن رابطه جنسی در کانون خانواده
  • بی‌اختیاری ادرار در فرد به علت تغییر اندازه پروستات
  • کاهش تمرکز و کاهش قدرت تحلیل ذهن
  • تمایل بالا به مصرف الکل و اعتیاد به انواع مواد مخدر
  • دردهای استخوانی به علت خروج مقدار زیادی از کلسیم با هر بار خودارضایی در فرد
  • افزایش حس و علاقه به رابطه جنسی نامشروع

خودارضایی در زنان نیز دارای پیامدهای مخرب بی‌شماری است که هیچ تفاوتی با موارد ذکر شده برای آقایان ندارد. در زنان تنها عامل ابتلا به پیرونی وجود ندارد؛ ولی در دیگر موارد جنبه و پیامدهای منفی اعتیاد به خودارضایی با آقایان یکی است. به همین دلیل است که زنان نیز به همان میزان باید برای ترک خودارضایی اقدام کرده تا از آفت‌های این اعتیاد پیشگیری نمایند. فراموش نکنید که اعتیاد به خودارضایی به‌شدت عزت‌نفس را کاهش می‌دهد که این موضوع به‌صورت کاملاً مستقیم بر روحیه مرد تأثیر می‌گذارد و همین امر به‌جز تأثیرات بسیار منفی که در زندگی خود افراد دارد، در یک‌چرخه بی‌تکرار باعث می‌شود تا روش ترک خود ارضایی در مردان و زنان سخت‌تر شود.

روش ترک خود ارضایی :: خودارضایی چیست؟

به لمس‌کردن و یا مالیدن قسمتی از بدن توسط خود فرد که بعد از فرد به یک حس لذت جنسی و خوشایند می‌رسد را خودارضایی می‌نامند. این رفتار در هر دو جنس خانم و آقا یکی بوده و با یکدیگر تفاوتی ندارند. خودارضایی در لغت انگلیسی Masturbation و در متون اسلامی به آن استمنا گفته می‌شود.

7 تنهایی‌تان را بسیار محدود کنید

هرچه می‌کشیم از تنهایی و بیکاری است! پس تا می‌توانید سعی کنید کمتر تنها بمانید، مخصوصاً ابتدای این مسیر که هنوز قدرت کنترلتان پایین است. روزها بیشتر با دوستان، خانواده و اطرافیانتان وقت بگذرانید. این عمل نه‌تنها ایجاد یک حس بهتری در شما می‌کند؛ بلکه باعث می‌شود تا در این مسیر موفق‌تر عمل کنید. گذراندن وقت با عزیزان و کسانی که دوست دارید هوش اجتماعی شما را بالا می‌برد و عزت‌نفستان را تقویت می‌کند، احساس شادابی را در شما افزایش داده و به کاهش افسردگی، اضطراب و استرس کمک زیادی می‌کند. در ادامه مسیر ترک خودارضایی و موفقیت‌آمیز بودن روش ترک خود ارضایی روزی فرامی‌رسد که اگر سالیان سال هم تنها باشید می‌توانید از پس هرگونه وسوسه‌ای بر بیایید. با چشیدن کوچک‌ترین طعم فواید ترک خودارضایی اعتیادگونه، دیگر انتخاب می‌کنید که همیشه سالم بمانید.

8- فیلم پورن ممنوع!

اگر توانایی ایستادگی در مقال وسوسه‌های ذهنی‌تان برای تماشا پورن را ندارید، با استفاده از نرم‌افزارهای محدودکننده دسترسی خود را به مشاهده فیلم‌های پورن محدود سازید. یادتان نرود که مشاهده فیلم‌های پورن نه‌تنها آسیب‌های بی‌شماری به روحیه، ذهن و سلامت روانتان می‌زند؛ بلکه یکی از بزرگ‌ترین دشمنان مسیر ترک اعتیاد به خودارضایی است.

9- مزد آن گرفت که جان برادر کارکرد…

بله. شما نیاز دارید تا در این مسیر صبور باشید. این مسیر همانند دیگر مسیرهای زندگی امری یک یا دوروزه نیست. در این مسیر ممکن است بارها وسوسه شوید. بارها تحت‌فشار قرار بگیرید و یا بارها تسلیم شوید. هیچ ایرادی ندارد، مهم ادامه مسیر و دوام بخشیدن به آن است. یاد بگیرید اگر در این مسیر صدبار زمین خوردید صد ویک بار بلند شوید و قدرتمندانه‌تر از قبل ادامه دهید. شما هم همانند میلیون‌ها نفر دیگر روزی از دست این اعتیاد رها می‌شوید. تنها رمز موفقیت در این مسیر صبوری است و صبوری.

10- نگرش و ذهن خود را باز بیافرینید

در این مسیر شما نیاز دارید تا در ابتدا نگرش و ذهنیت خود را نسبت به خودارضایی تغییر دهید. شما با درست‌کردن ریشه افکارتان و آگاهی کامل از مضرات این عمل اعتیادگونه نه‌تنها به روش‌ها خانگی نیازی ندارید؛ بلکه با خواسته دل و اراده در این مسیر ثابت‌قدم جلو می‌روید. یادتان نرود که شما هیچگاه نباید خودتان را قضاوت کرده و یا با نقد و تنبیه‌کردن خودتان در این مسیر احساس شکست کنید. مهم خواستن، تلاش و ادامه‌دادن است. با خود همانند یک گناهکار رفتار نکنید.

11 – به‌موقع درخواست کمک کنید

در این مسیر تنها نیستید. فکر نکنید باید یک‌تنه از پس تمام مشکلات بر بیایید. شما با مطرح‌کردن این مشکل با فرد عزیز و نزدیکی در زندگی‌تان می‌توانید از او کمک بخواهید و اگر آن هم برایتان به هر دلیلی مشکل و سخت بود با مراجعه به یک روان‌شناس مطمئن باشید که در این مسیر موفق خواهید شد.

12 – موسیقی و دیگر هیچ

معجزه موسیقی را دست‌کم نگیرید. با گوش‌دادن به موسیقی بی‌کلام، شاد و یا هرگونه موسیقی که فکر می‌کنید می‌تواند به شما کمک کند در این مسیر نه‌تنها با آرامش بهتری جلو می‌روید؛ بلکه با معجزه موسیقی احساسات و تنش وسوسه‌انگیز خودارضایی نیز به‌صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. پس معجزه موسیقی را که یکی از روش ترک خود ارضایی است، دست‌کم نگیرید.

راه های جلوگیری از خود ارضایی
روش ترک خود ارضایی :: عدم درمان خودارضایی و عواقب آن

به‌خاطر داشته باشید که در صورت عدم درمان اعتیاد به خودارضایی، این مشکل در طول زمان بیشتر می‌شود و نه‌تنها باعث می‌شود تا برای شریک عاطفی‌تان ایجاد ترس و اضطراب کند، اعتماد و عزت‌نفس طرفین را کاهش دهد، به رابطه‌های عاطفی شما ضربه زده و باعث نارضایتی شریک عاطفی شما نیز می‌شود. خاطرنشان می‌شویم که طبق آخرین آمار حداقل 65% عامل اصلی طلاق در سال‌های گذشته به علت سردی و کاهش میل جنسی بین زوج‌های جوان بوده است. زودانزالی، عدم تحریک‌پذیری، افت خلق‌وخوی فرد و مشکلات عمده و اصلی که قبل‌تر گفته شد تنها بخشی از هزاران عواقب ترک اعتیاد به خودارضایی است.

روش ترک خود ارضایی :: فواید ترک و پیشگیری از اعتیاد به خودارضایی

همان گونه که پیش‌تر صحبت کردیم، خودارضایی اگرچه در غالب یک فعالیت جنسی طبیعی انسان ممکن است مزایای بسیار کمی همچون کاهش استرس، کاهش فشار، آرام‌شدن ذهن و بهبود خلق‌وخو در فرد داشته باشد، ولی اعتیاد به خودارضایی چنان معایب بی‌شماری دارد که فرد بایستی در اولین فرصت با استفاده از روش ترک خود ارضایی برای حل این مشکل اقدام نماید. طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده از افرادی که تنها بین یک هفته الی 15 روز از این عمل خودداری کرده‌اند، علایم و احساسات مثبت چشمگیری نظیر کاهش استرس و اضطراب، افزایش انگیزه، دنبال‌کردن اهداف و تکمیل پروژه‌های ناتمام، بالاتر رفتن عزت‌نفس و احساس شادابی بیشتری را تجربه کرده‌اند. دلیل این احساسات زیبا هم کاملاً علمی و قابل‌جستجو است و آن چیزی نیست جز افزایش تستوسترون در فرد. البته مزایای ترک خودارضایی آن هم به‌صورت افراط‌گونه به اینجا و به همین تعداد اندک ختم نمی‌شود. در ادامه مطلب مهم‌ترین پیامدهای مثبت ترک خودارضایی را مشاهده می‌کنید:

  • معطوف شدن توجه شما به رابطه عاطفی‌تان
  • وفق پیداکردن باارزش‌های انسانی و معنوی‌تان
  • بهبود تمرکز
  • پیداکردن زمان برای انجام امور دیگر
  • بهبود پوست، شفافیت آن و رشد مو
  • حس سرحالی بیشتر در صبح‌ها
  • افزایش حس مهارت‌های اجتماعی
  • افزایش کاملاً مشهود انرژی و خلاقیت
  • افزایش عزت‌نفس
  • احساس گناه کمتر
  • بهبود زودانزالی
  • برانگیختگی سریع‌تر در روابط جنسی
  • کاهش اضطراب و استرس در طول روز
  • بهبود افسردگی
  • احساس ارتباط بیشتر در طول رابطه جنسی
  • توانایی رهایی از اعتیاد به چیزهای دیگر
  • افزایش سطح تستوسترون
  • رهایی از اعتیاد به پورن
  • افزایش انگیزه
  • سلامت روح
  • افزایش شانس ارتباط با جنس مخالف
  • جلوگیری از تبدیل‌شدن علایق شما به فتیش های جنسی متفاوت
  • نتیجه‌گیری بهتر از ورزش و لاغری
  • رهایی از اختلالات جنسی

اعتیاد به خودارضایی نه‌تنها از لحاظ علم پزشکی و روان‌شناسی کاملاً عملی مضر و بیمارگونه محسوب می‌شود که به دلیل معایب و مضرات بسیارش نه‌تنها نیاز به درمان فوری دارد؛ بلکه از لحاظ معنوی و دینی هم جزو اعمال قبیح و ممنوعه است. در ادیان مختلف همواره به افراد توصیه شده است تا انسان‌ها از خودارضایی دوری کرده و به‌جای آن با عبادت و اعمال معنوی به پرورش روح خود بپردازند. اعتیاد به خودارضایی در هیچ دین، مکتب و علمی هیچگاه پذیرفته نبوده و به همین دلیل است که از همین امروز باید با بهره‌گیری از روش ترک خود ارضایی برای ترک آن اقدام نمایید. در ادامه مقاله به روش‌های عملی و روش ترک خود ارضایی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

راه های جلوگیری از خود ارضایی   :: روش‌های عملی ترک اعتیاد به خودارضایی

تا به اینجای مقاله به‌صورت مفصل از راه های جلوگیری صحبت کردیم. همان‌طور که پیش‌تر صحبت کردیم اعتیاد به خودارضایی به دو روش خانگی و مراجعه به پزشک درمان می‌شود. پیرامون درمان اعتیاد به خودارضایی با روش مراجعه به روانشانی و یا سکس‌تراپیست صحبت کردیم. در ادامه به ارائه راهکارهای عملی برای روش ترک خود ارضایی و پیشگیری از آن به روش خانگی و فردی می‌پردازیم.

  1. خلاقیت به خرج دهید

از انرژی و فشار وارده برای خلق یک اثر هنری و یا انجام کاری استفاده کنید! هنگامی که مثل همیشه تحت‌فشار بودید و دچار وسوسه برای خودارضایی شدید، می‌توانید با مشغول‌شدن به اموری همچون یادگیری یک ساز، نقاشی، نوشتن و یا انجام یک کار فنی و حرفه‌ای مثل آشپزی، تعمیر وسایل برقی و یا غیر برقی، نجاری و … این انرژی را تخلیه کنید. شما با این روش نه‌تنها از عمل ذکر شده دوری کرده‌اید؛ بلکه در بلندمدت یک سرگرمی و مهارت جدیدی نیز کسب نموده‌اید. پس با یک تیر دو نشان بزنید.

  1. تا می‌توانید ورزش کنید

یکی از مؤثرترین روش‌ها برای کاهش و درمان افسردگی، اضطراب، استرس، ترک اعتیاد به خودارضایی و … ورزش‌کردن است. شما در هنگام ورزش نه‌تنها انرژی‌های منفی و وسوسه‌انگیز را از خود دور می‌نمایید؛ بلکه با بهره‌مندی از سلامت جسم، روح، ذهن، تسکین تنش، افزایش حس شادابی در طول روز، کاهش وزن و … یک تغییروتحول بزرگ در زندگی خود مشاهده می‌کنید. بهترین روش ترک خود ارضایی ورزش‌کردن است، ورزش‌هایی از قبیل: شنا، یوگا، تای چی، فوتبال، دویدن، بسکتبال و یا ورزش‌هایی که از لحاظ روحی با آنها ارتباط برقرار می‌کنید.

  1. تغذیه سالم و دیگر هیچ!

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار تغذیه سالم است. تغذیه ناسالم و نامناسب نه‌تنها هیچ کمکی در راه ترک اعتیاد به خودارضایی نمی‌کند؛ بلکه طی‌کردن مسیر را برای شما سخت‌تر می‌نماید. مصرف میوه‌، سبزیجات، مواد دارای پروتئین و لبنیات در این مسیر به شما کمک چشمگیری می‌کنند.

  1. داوطلبانه کارهای خیرخواهانه انجام دهید

شما می‌توانید به نوبه خودتان با فعالیت در امور خیریه همانند: کمک‌رسانی غیرمالی به افراد محروم، تدریس به کودکان نیازمند، کمک‌های مالی برای افراد مستضعف و … نه‌تنها وقت خود را مشغول امور انسانی کرده؛ بلکه با افزایش اعتماد و عزت‌نفس از این مسیر به درمان اعتیاد خود نیز کمک شایانی کنید.

  1. در طول روز برنامه داشته باشید

حاصل بیکاری پدیدآمدن فکرهای آسیب‌زننده است. پس با برنامه‌ریزی و مشغول نگه‌داشتن خود در طول روز از این آسیب و گزندها در امان باشید. شما با برنامه‌هایی نظیر ورزش، مطالعه، کمک‌کردن، تدریس‌کردن، کارکردن و … نه‌تنها به پرورش زندگی شخصی خود کمک کرده‌اید؛ بلکه از روند آسیب‌زای خودارضایی نیز در امان خواهید بود.

  1. با تمام سختی‌هایش، دوش آب سرد بگیرید

دوش‌گرفتن آن هم با آب سرد نه‌تنها مزایای پزشکی و جسمانی خود را دارد، بلکه یکی از مؤثرترین روش ترک خود ارضایی ، جلوگیری از خودارضایی و احساسات اعتیادگونه به آن است. پس هروقت این حس به سراغتان آمد با یک دوش آب سرد 5  دقیقه‌ای از این مشکل در امان باشید.

7 تنهایی‌تان را بسیار محدود کنید

هرچه می‌کشیم از تنهایی و بیکاری است! پس تا می‌توانید سعی کنید کمتر تنها بمانید، مخصوصاً ابتدای این مسیر که هنوز قدرت کنترلتان پایین است. روزها بیشتر با دوستان، خانواده و اطرافیانتان وقت بگذرانید. این عمل نه‌تنها ایجاد یک حس بهتری در شما می‌کند؛ بلکه باعث می‌شود تا در این مسیر موفق‌تر عمل کنید. گذراندن وقت با عزیزان و کسانی که دوست دارید هوش اجتماعی شما را بالا می‌برد و عزت‌نفستان را تقویت می‌کند، احساس شادابی را در شما افزایش داده و به کاهش افسردگی، اضطراب و استرس کمک زیادی می‌کند. در ادامه مسیر ترک خودارضایی و موفقیت‌آمیز بودن روش ترک خود ارضایی روزی فرامی‌رسد که اگر سالیان سال هم تنها باشید می‌توانید از پس هرگونه وسوسه‌ای بر بیایید. با چشیدن کوچک‌ترین طعم فواید ترک خودارضایی اعتیادگونه، دیگر انتخاب می‌کنید که همیشه سالم بمانید.

8- فیلم پورن ممنوع!

اگر توانایی ایستادگی در مقال وسوسه‌های ذهنی‌تان برای تماشا پورن را ندارید، با استفاده از نرم‌افزارهای محدودکننده دسترسی خود را به مشاهده فیلم‌های پورن محدود سازید. یادتان نرود که مشاهده فیلم‌های پورن نه‌تنها آسیب‌های بی‌شماری به روحیه، ذهن و سلامت روانتان می‌زند؛ بلکه یکی از بزرگ‌ترین دشمنان مسیر ترک اعتیاد به خودارضایی است.

9- مزد آن گرفت که جان برادر کارکرد…

بله. شما نیاز دارید تا در این مسیر صبور باشید. این مسیر همانند دیگر مسیرهای زندگی امری یک یا دوروزه نیست. در این مسیر ممکن است بارها وسوسه شوید. بارها تحت‌فشار قرار بگیرید و یا بارها تسلیم شوید. هیچ ایرادی ندارد، مهم ادامه مسیر و دوام بخشیدن به آن است. یاد بگیرید اگر در این مسیر صدبار زمین خوردید صد ویک بار بلند شوید و قدرتمندانه‌تر از قبل ادامه دهید. شما هم همانند میلیون‌ها نفر دیگر روزی از دست این اعتیاد رها می‌شوید. تنها رمز موفقیت در این مسیر صبوری است و صبوری.

10- نگرش و ذهن خود را باز بیافرینید

در این مسیر شما نیاز دارید تا در ابتدا نگرش و ذهنیت خود را نسبت به خودارضایی تغییر دهید. شما با درست‌کردن ریشه افکارتان و آگاهی کامل از مضرات این عمل اعتیادگونه نه‌تنها به روش‌ها خانگی نیازی ندارید؛ بلکه با خواسته دل و اراده در این مسیر ثابت‌قدم جلو می‌روید. یادتان نرود که شما هیچگاه نباید خودتان را قضاوت کرده و یا با نقد و تنبیه‌کردن خودتان در این مسیر احساس شکست کنید. مهم خواستن، تلاش و ادامه‌دادن است. با خود همانند یک گناهکار رفتار نکنید.

11 – به‌موقع درخواست کمک کنید

در این مسیر تنها نیستید. فکر نکنید باید یک‌تنه از پس تمام مشکلات بر بیایید. شما با مطرح‌کردن این مشکل با فرد عزیز و نزدیکی در زندگی‌تان می‌توانید از او کمک بخواهید و اگر آن هم برایتان به هر دلیلی مشکل و سخت بود با مراجعه به یک روان‌شناس مطمئن باشید که در این مسیر موفق خواهید شد.

12 – موسیقی و دیگر هیچ

معجزه موسیقی را دست‌کم نگیرید. با گوش‌دادن به موسیقی بی‌کلام، شاد و یا هرگونه موسیقی که فکر می‌کنید می‌تواند به شما کمک کند در این مسیر نه‌تنها با آرامش بهتری جلو می‌روید؛ بلکه با معجزه موسیقی احساسات و تنش وسوسه‌انگیز خودارضایی نیز به‌صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. پس معجزه موسیقی را که یکی از روش ترک خود ارضایی است، دست‌کم نگیرید.

خود ارضایی چیست؟ و چگونه توسط افراد انجام می شود؟

بعد از آشنایی با خواص ترک خود ارضایی خوب هست بدانیم که این عمل در افراد چگونه انجام می شود.

دخترها و پسرها به منظور رفع نیازهای جنسی خود و برای رسیدن به ارگاسم و لذت جنسی، دست به خود ارضایی می زنند. به خود ارضایی در دخترها استشها و در آقایان، استمنا و به صورت عامیانه جق و یا جلق زدن گفته می شود. این عمل با مالش و یا تحریک اندام جنسی از طریق دست خود فرد و یا اشیا خارجی انجام می شود. خود ارضایی می تواند از سنین کودکی فرد شروع شده و تا بزرگسالی نیز ادامه پیدا کند.

خود ارضایی در سنین نوجوانی با خیال پرداری های ذهنی همراه است که این خیال پردازی ها اغلب تا سنین بزرگسالی نیز ادامه پیدا می کند. خود ارضایی در مردان با تحریک کردن خود از طریق مالش و یا تحریک آلت تناسلی تا رسیدن به اوج لذت جنسی است.  این عمل در زنان نیز، با لیز شدن واژن و رسیدن به اوج لذت جنسی همراه است.

البته خود ارضایی در زنان که موجب لیز شدن واژن می شود، دو نوع است. نوع اول از تحریک مالش و تحریک کلیتوریس است که در بین دختران متداول تر است. نوع دوم با وارد کردن انگشت و سایر اجسام خارجی به درون واژن است که بسیار خطرناک است. این نوع خود ارضایی، خطرات جبران ناپذیر زیادی به همراه دارد که یکی از این خطرات، آسیب دیدن پرده بکارت است.

خود ارضایی از چه سنی شروع می شود؟

تحریک جنسی حتی در دوران شیرخوارگی و کودکی فرد، وجود دارد. کودکان نسبت به اندام جنسی دیگران، مانند خواهر، برادر، والدین و یا همبازی های خود، کنجکاو هستند. احساس لذتی که کودکان به آلت تناسلی دارند، سبب به وجود آمدن احساسی کاملا طبیعی و به استشها و استمنا می شود. این امر سبب می شود کودکان از همان ابتدا به خود ارضایی فکر کنند.

با شروع سن بلوغ و در دوران نوجوانی، علاقه و کنجکاوی دخترها و پسرها نسبت به خود ارضایی افزایش پیدا می کند. نوجوانان در دروان بلوغ، قادر به برقراری رابطه جنسی هستند و این نیار خود را از طریق خود ارضایی برطرف می کنند.  اما سن شروع خود ارضایی در دخترها و پسرها با هم متفاوت بوده و به صورت زیر است:

سن شروع خود ارضایی در پسرها

پسربچه ها از ۷ سالگی، شروع به لمس کردن انجام جنسی خود می کنند. این حالت تا سن نوجوانی ادامه پیدا می کند. در سنین نوجوانی، بیش از ۵۰ درصد از پسرها، خود ارضایی را به تنهایی و یا در بازی با دوستان خود تجربه می کنند. به طوری که ۸۰ درصد از پسرها تا سن ۱۶ سالگی، مرتب در حال استمنا هستند.

سن شروع خود ارضایی در دخترها

طبق تحقیقات انجام گرفته، دختران خود ارضایی را نسبت به پسرها دیرتر شروع می کنند. استشها در دخترها، از سن بلوغ شروع شده اما به طور معمول این عمل را تا نوجوانی و ۲۰ سالگی انجام نمی دهند. طبق آمار، حدود ۴۰ درصد از دخترها تا سن ۱۶ سالگی خود ارضایی می کنند و این آمار، در سن ۲۰ سالگی تا ۸۰ درصد افزایش پیدا می کند.

خوب در این مقاله شما را با پاسخ راه های جلوگیری از خود ارضایی آشنا کردیم و همچنین لینک سابلیمینال ترک خود ارضایی را که بهترین ابزار برای ترک آسان و پایدار خود ارضایی با همراهی درونی و ذهنی و احساسی هست را هم برای شما قرار دادیم.لطفا دیدگاه های خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

5/5 - (24 {امتیازها})

در قسمت دیدگاه ها در پایین همین صفحه نظرات ، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر خوانندگان جدیدی که هر روز این مقاله را مطالعه می کنند در میان بگذارید. می توانید در قسمت دیدگاه ها از دیگران در مورد مسئله خود هم سوال کنید و همچنین می توانید پاسخ دیگر نظر دهندگان را هم بدهید و با آن ها گفتگو کنید ، مطمئن باشید از اینکه به شما کمک کنند خوشحال خواهند شد.منتظر حضور گرمتان در قسمت دیدگاه ها یا همان نظرات این صفحه هستیم.

1 پاسخ
  1. مرد واقعی منم گفته:

    یه زمانی به صندوق صدقات هم رحم نمیکردم .ولی خوب نیست کلا ضعیفت میکنه داداش یا آبجی فرقی نمیکنه. البته سابش رو که استفاده کنی راحتتر میتونی من دوماهه چک کردم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *