علت نازکی قرنیه چشم

علت نازکی قرنیه چشم

در این مقاله به بررسی راه های افزایش ضخامت قرنیه خواهیم پرداخت و همچنین در اواسط صفحه شما را با ابزاری آشنا می کنیم و لینک آن را برای شما قرار می دهیم ( سابلیمینال تقویت قرنیه نازک ) که موجب تغییر حالات و شرایط بدنی و کارکردهای ناخودآگاه بدنی مرتبط با قرنیه به صورت کاملا درونی و طبیعی می شود.

برای مشاهده آلبوم سابلیمینال تقویت قرنیه نازک روی لینک درمان قرنیه نازک کلیک کنید.

هنگامی که صحبت از بیماری‌های چشم می‌شود ناگهان دل‌نگرانی و ترسی وجودمان را فرا می‌گیرد. این ترس طبیعی است، چرا که فکر می‌کنیم تمام مشکلات چشمی ممکن است به نابینایی ختم شود. یکی از مشکلات و بیماری‌های چشم که افراد ممکن است به آن دچار شده و بدون آگاهی از آن دچار ترس شوند بیماری نازک شدن قرنیه، کراتوکونوس یا همان قوز قرنیه است. در این بیماری که معمولاً از ابتدای دهه سوم زندگی فرد پدیدار می‌شود قرنیه فرد نازک شده و شکل آن تغییر پیدا می‌کند. قرنیه چشم در حالت عادی بایستی به شکل گرد و کروی باشد؛ اما هنگامی که فرد دچار نازک‌شدگی قرنیه می‌شود، قرنیه چشم به شکل مخروطی و برآمده می‌شود. اما نگران نباشید… با خواندن این مقاله تا انتها علت نازکی قرنیه چشم را شناخته و برای درمان آن اقدام می‌کنید.

خب، حالا باید بدانیم که قوز قرنیه چه تأثیرات و اختلالاتی در عملکرد چشم دارد؟ این برآمدگی و به‌اصطلاح قوز قرنیه باعث می‌شود تا انعکاس نور به هنگام ورود به چشم در وضوح تصویر تأثیر گذاشته و فرد اجسام را با وضوح و کیفیت کمتر ببیند. قوز قرنیه در اکثر اوقات برای هر دو چشم اتفاق می‌افتد؛ اما گه‌گداری دیده شده که برای فردی تنها در یک‌چشم اتفاق افتاده است. در این حالت فرد نمی‌تواند عمل لیزیک داشته باشد و باید پیوند قرنیه صورت بگیرد. در ادامه مقاله قرنیه و عملکرد آن را شناخته و به بررسی علت نازکی قرنیه چشم می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

علت نازکی قرنیه چشم

خوب قبل از ادامه مطلب همانطور که در اول مقاله به شما وعده دادیم ،برای مشاهده آلبوم سابلیمینال تقویت قرنیه نازک روی لینک درمان قرنیه نازک کلیک کنید.

علت نازکی قرنیه چشم :: علایم قوز قرنیه و عوامل مؤثر در نازک شدن قرنیه چشم

قرنیه یکی از مؤثرترین نقش‌ها را در فیلترکردن اشعه و پرتوهای خورشیدی ایفا می‌کند. همچنین قرنیه وظیفه محافظت از چشم و بینایی را در برابر گردوغبار، گردوخاک و همچنین شکستن نورهای مضر برای ورود به چشم را برعهده دارد. دریافت تصاویر واضح، باکیفیت و تمرکز روی نزدیکی یا دوری اجسام توسط قرنیه چشم صورت گرفته که در صورت هرگونه آسیب، بیماری، التهاب و ضربه کیفیت بینایی در فرد پایین می‌آید و چشم دچار مشکل می‌شود.

حال می‌دانید که قرنیه چشم برای ما بسیار مهم و حیاتی است. این لایه خارجی چشم که خود از 5 لایه اصلی تشکیل می‌شود وظایف مهمی همچون محافظت چشم در برابر آلودگی، باکتری و مواد خارجی که ممکن است وارد چشم شوند را برعهده دارد. کارکرد قرنیه چشم اگرچه به‌ظاهر ساده به نظر می‌رسد؛ اما در عمل یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین وظایف بدن را در حوزه بینایی به عهده دارد. به همین دلیل است که استفاده نادرست از چشم خود، مالیدن چشم با دست‌های آلوده و یا محکم، استفاده از لنزها و عینک‌های ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت علت نازکی قرنیه چشم چشم می‌شوند. البته ناگفته نماند که عوامل ژنتیکی و مادرزادی نیز در مبتلا شدن و علت نازکی قرنیه چشم مؤثر هستند.

هنگامی که فرد به قوز قرنیه مبتلا می‌شود دچار انحراف بینایی شده که این امر دز زندگی شبانه و روزی بیمار اختلال ایجاد می‌کند. برخی از مهم‌ترین علائم قوز قرنیه عبارت‌اند از:

  • دوبینی
  • تاری در دید
  • نزدیک‌بینی
  • کیفیت پایین تصاویر
  • حساسیت به نور
  • آستیگمات شدن بینایی

در حقیقت هنوز علم چشم‌پزشکان توجیه دقیقی برای چگونگی ابتلا شدن افراد به قوز قرنیه ندارد؛ اما بر اساس نشانه و بررسی‌هایی که در طی سال‌های اخیر صورت گرفته می‌توان گفت که عوامل موروثی، ژنتیکی، عادت‌های نادرستی همچون مالش چشم، از بین رفتن کلاژن، کمبود آنتی‌اکسیدان‌ها در فرد، ورود گردوغبار به چشم و بیماری‌هایی همچون سندروم دان از علت نازکی قرنیه چشم هستند که فرد را از سنین نوجوانی و جوانی مبتلا به قوز قرنیه می‌کند. خوشبختانه مشکل قوز قرنیه فرد را دچار نابینایی نمی‌کند و اگر فردی از همان ابتدای مشکل به پزشک مراجعه و مسیر درمان را طی کند تا حد زیادی این بیماری را درمان می‌کند.

علت نازکی قرنیه چشم :: نحوه تشخیص قوز قرنیه توسط پزشک

از علایم اولیه‌ای که فردی متوجه شود مبتلا به قوز قرنیه شده است یا خیر صحبت کردیم، و در ادامه به نحوه تشخیص پزشک برای علت نازکی قرنیه چشم می‌پردازیم. هنگامی که برای اطمینان به یک متخصص مراجعه می‌کنید، چشم‌پزشک یا اپتومتریست بری تشخیص قوز قرنیه، قرنیه شما را اندازه‌گیری می‌کند. به این روش که به آن به‌اصطلاح پزشکی توپوگرافی گفته می‌شود، در چند ثانیه شعاع انحنای قرنیه اندازه‌گیری می‌شود و پزشک تشخیص می‌دهد که دچار قوز قرنیه شده‌اید یا خیر. قوز قرنیه اگر در مراحل ابتدایی خود باشد با تجویز استفاده از یک عینک و یا لنز خاص معمولاً درمان می‌شود. در موارد حادتر ممکن است پزشک پیشنهاد عمل پیوند قرنیه را به بیمار بدهد. در روشی دیگر که به نام کراس لینک رشته‌های کلاژن قرنیه معروف است، پزشک با استحکام قرنیه از قوز قرنیه و یا بدتر شدن اوضاع جلوگیری می‌کند.

قوز قرنیه معمولاً از سنین 10 سالگی به بعد پدیدار می‌شود، به همین دلیل توصیه می‌شود از سنین 10 سالگی به بعد به‌صورت سالانه نزدیک پزشک چکاپ شوید تا در صورت هرگونه مشکل در اسرع وقت برای درمان قوز قرنیه اقدام نمایید.

خوب در این مقاله شما را با علت نازکی قرنیه چشم آشنا کردیم و همچنین لینک سابلیمینال درمان قرنیه نازک را هم در اواسط صفحه برای شما قرار دادیم. لطفا دیدگاه های خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

5/5 - (13 {امتیازها})

در قسمت دیدگاه ها در پایین همین صفحه نظرات ، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر خوانندگان جدیدی که هر روز این مقاله را مطالعه می کنند در میان بگذارید. می توانید در قسمت دیدگاه ها از دیگران در مورد مسئله خود هم سوال کنید و همچنین می توانید پاسخ دیگر نظر دهندگان را هم بدهید و با آن ها گفتگو کنید ، مطمئن باشید از اینکه به شما کمک کنند خوشحال خواهند شد.منتظر حضور گرمتان در قسمت دیدگاه ها یا همان نظرات این صفحه هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *