اصلاح قوز گردن

اصلاح قوز گردن

در این مقاله به بررسی اصلاح قوز گردن خواهیم پرداخت و همچنین در اواسط صفحه شما را با ابزاری آشنا می کنیم و لینک آن را برای شما قرار می دهیم ( سابلیمینال اصلاح قوز گردن و کمر) که موجب تغییر حالات و شرایط بدنی و کارکردهای ناخودآگاه عضلانی-بدنی مرتبط با صاف شدن گردن برای ماندن در این حالت ، با کمک تلقین به مغز ناخودآگاه می شود.

هر چه سبک زندگی ماشینی تر و راحت تر می­شود؛ عارضه هایی مثل اسکولیوز، قوز گردن،  قوز کمر و دیگر بیماری ها به وجود می آیند. قوز گردن ازجمله عارضه هایی است که با افزایش روزافزون مواجه است. دلایل مختلفی برای به وجود آمدن آن مطرح شده است. در ادامه مطلب سعی داریم به معرفی و درمان قوز گردن بپردازیم.

قوز گردن چیست؟

ستون فقرات درست روبه روی قفسه سینه به شکل طبیعی، کمی خمیدگی دارد. منظور، دقیقا هفت مهره اول است که، تعادل سر و گردن را حفظ میکنند. زمانی که این خمیدگی از زاویه 40 درجه تجاوز میکند قوز گردن به وجود می آید. در این حالت سر به سمت جلو می آید؛ به صورتی که گوش ها از موازات شانه ها بیرون آمده و پیش تر می آیند.

اصلاح قوز گردن :: نشانه های قوز گردن

قوز گردن با شروع و پیشرفت نشانه هایی به همراه دارد. نشانه هایی مثل

  1. احساس درد در ناحیه گردن، کتف و شانه ها
  2. جلو آمدن گردن به طوری که از حالت طبیعی خود تجاوز میکند.
  3. قوز کمر، هم برای پدیدار شدن قوز گردن علت و هم معلول آن است.
  4. تنگی نفس و مشکلات تنفسی.
  5. کمردردهای شدید

دلایل به وجود آمدن قوز گردن

برای درمان قوز گردن ابتدا باید دلایل به وجود آمدن آن را بررسی کرد. در این مطلب به دلایل مختلف به وجود آمدن قوز گردن میپردازیم.

  1. عوامل اکتسابی: عوامل اکتسابی از جمله عادات غلط نشستن، ایستادن، راه رفتن و خوابیدن و عوامل دیگر، از جمله عوامل اکتسابی به شمار میروند. در کل میتوان گفت پیروی از عادات غلط، باعث به وجود آمدن این عارضه میشوند.
  2. عامل ژنتیکی: تحقیقات نشان داده است برخی از افراد مبتلا به این عارضه، به دلیل سابقه ژنتیکی به قوز گردن مبتلا میشوند. به بیانی دیگر زمانی که افراد عادات غلط برای فیزیک بدن خود را دارند؛ عامل ژنتیکی را تحریک، برای بروز این عارضه میکند.
  3. عامل مادرزادی: نوزاد با این عارضه متولد میشود. فرم ستون فقرات او در شکم مادر به این شکل درآمده است. درمان برای کودکان متولد شده با این عارضه کمی سخت تر است؛ اما باز هم میتوان آن را درمان کرد.
  4. کمبود ویتامین D وکلسیم: کمبود این دو باعث بروز مشکلات استخوانی، از جمله قوز گردن میشود. از مهمترین عوامل پوکی استخوان نیز کمبود ویتامین D وکلسیم است. عارضه قوز گردن و پوکی استخوان، در زنان بیشتر از مردان است. پوکی استخوان نیز خود علت بروز مشکلاتی از این دست است. در روند درمان نباید مصرف این دو مکمل فراموش شود.
  5. قوز کمر و اسکولیوز: وجود هر کدام از این دو عارضه، باعث به وجود آمدن قوز گردن میشوند. برای درمان قوز گردن اگر این دو عارضه وجود داشته باشند؛ باید برای جلوگیری از برگشت دوباره قوز گردن آن دو را نیز درمان کرد.
  6. ضعف عضلانی: عضلات کمر برای نگهداری حالت طبیعی مهره ها، باید قوت خود را حفظ کنند. ورزش نکردن و تغذیه نامناسب، باعث به وجود آمدن ضعف عضلانی خواهد شد. ضعف عضلانی یکی از عوامل مهم در به وجود آمدن این عارضه است.
  7. تنفس از راه شکم: همیشه پیشنهاد میشود به صورت طبیعی از راه سینه نفس بکشید. چرا که تنفس از راه سینه باعث میشود به صورت ناخوداگاه، بدن در حالت صاف قرار گیرد و تنفس راحت تر است. تنفس از راه شکم، از جایی که باعث راحت تر بودن بدن است؛ آن را در حالت خمیده در می آورد. در درمان قوز گردن نیز توصیه میشود تنفس از راه سینه باشد.
  8. ضعف بینایی و شنوایی: زمانی که بینایی و شنوایی ضعیف باشد؛ ناخوداگاه برای دقت به جزئیات، سر را پایین می آوریم. با تکرار این کار قوز گردن بروز پیدا میکند.
  9. دیسک کمر: بیشتر افرادی که دیسک کمر دارند به عارضه قوز گردن نیز مبتلا میشوند.
اصلاح قوز گردن

راه های اصلاح قوز گردن

همانطور که پیشتر، از دلایل به وجود آمدن قوز گردن گفتیم؛ این عارضه دو علت اصلی یعنی تغذیه و ورزش نکردن دارد. درمان قوز گردن نیز ابتدا بر پایه این دو، شکل میگیرد. فیزیوتراپی و انجام حرکات اصلاحی، در کنار آن استفاده از مکمل های کلسیم و ویتامین D توصیه میگردد. اما سعی داریم روش های درمانی را کمی با جزئیات بیشتر بررسی کنیم.

  1. فیزیوتراپی: فیزیوتراپی برای درمان قوز گردن پس از عکس برداری و تشخیص درجه قوز، توصیه میشود. انجام حرکات اصلاحی در کنار الکتروتراپی، در درمان موثر است.
  2. استفاده از برنامه غذایی مناسب: مواد غذایی مثل کلم، گل کلم، لبنیات به خصوص شیر و کشک محلی، بادام «ترجیحا پوست گرفته»، منبع سرشار از کلسیم هستند که میتوانید در رژیم غذایی خود، از آن برای دریافت کلسیم بیشتر استفاده کنید.
  3. ورزش کردن: انجام تمرینات ورزشی در کنار حرکات اصلاحی، به شما جهت تقویت هر چه بیشتر ماهیچه ها کمک میکند. حتی پس از درمان نیز سعی کنید ورزش را در برنامه روزانه خود داشته باشید.
  4. روزانه بیست تا بیست و پنج دقیقه در آفتاب باشید. طوری لباس بپوشید که آفتاب به پوست بدنتان بخورد و از این طریق در کنار مکمل، ویتامین D طبیعی نیز کسب کند. میتوانید در آفتاب صبح نیز ورزش کنید.

اصلاح قوز گردن :: نبایدهای لازم در طول درمان

در طول درمان قوز گردن و پس از آن، نبایدهایی وجود دارد که در صورت رعایت کردن آن زودتر به نتیجه میرسید.

  1. مصرف دخانیات ممنوع: دود دخانیات به خصوص سیگار باعث ایجاد پوکی استخوان میگردد. در نتیجه باید تا جایی که امکان دارد، از مصرف آن پرهیز کرد. همچنین دور سیگار برای ریه مضر بوده و در صورت داشتن قوز گردن و کمر، به ریه فشار وارد شده و باعث تنگی نفس میشود. مصرف دخانیات به تنگی نفس افزونی میبخشد.
  2. مصرف برنج سفید به همراه ماست ممنوع: ترکیب برنج سفید و ماست باعث پوکی استخوان میشود. این دو نباید باهم مصرف شوند.
  3. اضافه وزن ممنوع: سعی کنید در طول درمان وزن خود را افزایش ندهید. چرا که با اضافه وزن درمان نیز طولانی تر خواهد شد.اگر هم اضافه وزن دارید به فکر کم کردن آن باشید. چرا که با اضافه وزن، چربی پشت گردن افزایش پیدا کرده و باعث تشدید این عارضه میگردد.

خوب قبل از ادامه مطلب همانطور که در اول مقاله به شما وعده دادیم ،برای مشاهده آلبوم سابلیمینال اصلاح قوز گردن روی لینک درمان قوز گردن کلیک کنید.

اصلاح قوز گردن :: ورزش های مناسب قوز گردن

نه تنها برای درمان قوز گردن، بلکه برای برگشت ناپذیر شدن آن باید دائما ورزش کرد. پس از درمان تا مدتی نیاز است همچنان حرکات اصلاحی انجام شوند؛ اما به مرور دیگر نیاز به این کار نیست. در ادامه به توضیح مختصر از ورزش هایی، برای درمان این عارضه پرداخته ایم.

  1. ابتدا صاف بنشینید. دست راست خود را روی قفسه سینه قرار دهید. سپس سر را به سمت راست بالا بکشید. نه آنقدر زیاد که قوص کمر ایجاد شود. به مدت 6 ثانیه صبرکنید و سپس دست چپ خود را روی سینه قرار داده و سر را به سمت چب بالا بکشید. این حرکت را در سه ست چهارتایی انجام دهید.
  2. به کمر بخوابید. پاها را خم کرده و دست ها را در دوطرف بدن خود قرار دهید. سپس به آرامی سر را بالا بیاورید و سعی کنید چانه را به ترقوه بچسبانید. این کار را در سه ست چهارتایی انجام دهید.
  3. به دیوار تکیه کرده و سعی کنید صاف بایستید. سپس گردن خود را به سمت عقب و به پایین بکشید. به طوری که غبغب ایجاد شود و چانه تا ترقوه بیاید.این حرکت را در سه ست پنج تایی تکرار کنید.
  4. صاف بنشینید و سعی کنید با دست هایتان، سر خود را به سمت عقب بکشید. با این حال سر را نیز به سمت جلو متمایل کنید. این حرکت باعث تقویت ماهیچه های گردن میشود.

کلام آخر

امروزه قوز گردن به علت عادات غلط از جمله کار با موبایل و کامپیوتر به شکل غلط، باعث بروز این مشکل میشود. برای درمان قوز گردن باید، هرچه سریعتر اقدام کرد. معمولا پس از تشخیص درمان، ابتدا با جلسات فیزیوتراپی آغاز میشود. عمل جراحی آخرین مرحله و امید برای درمان است. معمولا میتوان با فیزیوتراپی، مکمل های دارویی و ورزش کردن، این مشکل را برطرف کرد.

اصلاح قوز گردن

خوب در این مقاله شما را با پاسخ نحوه اصلاح قوز گردن آشنا کردیم و همچنین لینک سابلیمینال اصلاح قوز گردن را هم در اواسط صفحه برای شما قرار دادیم.لطفا دیدگاه های خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

5/5 - (11 {امتیازها})

در قسمت دیدگاه ها در پایین همین صفحه نظرات ، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر خوانندگان جدیدی که هر روز این مقاله را مطالعه می کنند در میان بگذارید. می توانید در قسمت دیدگاه ها از دیگران در مورد مسئله خود هم سوال کنید و همچنین می توانید پاسخ دیگر نظر دهندگان را هم بدهید و با آن ها گفتگو کنید ، مطمئن باشید از اینکه به شما کمک کنند خوشحال خواهند شد.منتظر حضور گرمتان در قسمت دیدگاه ها یا همان نظرات این صفحه هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *