درمان بیماری دو قطبی در طب اسلامی

درمان دوقطبی در طب اسلامی

در این مقاله به بررسی روش های درمان بیماری دو قطبی در طب اسلامی خواهیم پرداخت و همچنین در اواسط صفحه شما را با ابزاری آشنا می کنیم و لینک آن را برای شما قرار می دهیم ( سابلیمینال درمان بیماری دو قطبی در طب اسلامی ) که موجب تغییر و بهبود حالات و شرایط بدنی و عصبی و کارکردهای ناخودآگاه درونی مرتبط با حالات ذهنی و احساسی ، با کمک تلقین به ضمیر یا همان مغز ناخودآگاه می شود.

اختلال دو قطبی چیست؟ چگونه می‌توان این اختلال را درمان کرد؟ آیا درمان بیماری دو قطبی در طب اسلامی امکان‌پذیر است؟ اختلال دو قطبی به عنوان دیوانگی دوره‌ای یا بیماری مانیا بوده که به یک حالت روحی گفته می‌شود که فرد طی آن نوسانات روانی تکراری برای آن رخ خواهد داد. در این مقاله قصد داریم درمان این اختلال را در طب سنتی بیان کنیم تا بتوانید به صورت گیاهی آن را درمان نمایید. برای اینکه بتوانید آن را درمان کنید ابتدا باید توسط پزشک اختلال دو قطبی تشخیص داده شود. بهتر است از دارو‌های خانگی به عنوان کمک درمان استفاده شود. نکته‌ای که باید در مورد این اختلال بدانید این است که نوسانات روحی می‌تواند بسیار ترسناک باشد.

درمان بیماری دو قطبی در طب اسلامی

درمان بیماری دو قطبی در طب اسلامی :: علل اختلال دو قطبی چیست؟

علل این اختلال به صورت دقیق مشخص نشده است و برخی از علل‌های این اختلال عبارتند از:

  • استرس
  • ژنتیک
  • تغییرات فیزیکی مغز
  • عدم تعادل شیمیایی مغز
  • مصرف مواد مخدر
  • الکل
  • تجربه‌های مضر
  • عدم تعادل هورمون‌ها

هنگامی که علت این اختلال مشخص شود فرد باید در بازه زمانی طولانی درمان شود. برای درمان این اختلال پزشک دارو‌هایی را تجویز می‌کند اما برخی از افراد تمایل دارند که از روش‌های طب سنتی و گیاهی استفاده کنند. برای درمان بیماری دو قطبی در طب اسلامی می‌توانید با مطالعه این مطلب با علائم و روش‌های درمان آن آشنا شوید.

درمان بیماری دو قطبی در طب اسلامی :: اختلال دو قطبی چه علائمی دارد؟

در این نوع بیماری اگر فرد دچار اختلال دو قطبی شود سه علامت اصلی در آن به وجود خواهد آمد. افسردگی، هیپومانیا و دیوانگی جزء این علائم‌ها هستند.

  • جنون: هنگامی که فرد جنون را تجربه کند احتمال دارد که همواره احساس عاطفی خود را داشته باشد. این احساسات شامل سرخوشی، بیش فعالی، هیجان و پر انرژی بودن است. در طول این دوره ممکن است رفتار‌های زیر را نیز مشاهده کنید:
    • استفاده از مواد مخدر
    • رابطه جنسی محافظت نشده
    • خرج زیاد
  • هیپومانیا: به اختلال دو قطبی نوع دو هیپومانیا گفته می‌شود. این اختلال به جنون و شیدایی شباهت دارد اما شدت آن زیاد نیست. همانطور که می‌دانید شیدایی در مدرسه و روابط اجتماعی مشکل ساز است اما هیپومانیا بر خلاف آن احتمال دارد که در کار و مدرسه هیچ مشکلی به همراه نداشته باشد. با این وجود افرادی که به این اختلال دچار هستند همواره با تغییراتی در خلق و خوی آن‌ها مواجه هستیم.
  • افسردگی: در افسردگی نیز علائم زیر مشاهده می‌شود:
    • بی انرژی بودن
    • ناراحتی
    • نا امیدی
    • نداشتن علاقه به فعالیت‌هایی که در گذشته به آن علاقه‌مند بودید.
    • خودکشی و تفکراتی مربوط به آن
    • کم خوابی
    • پر خوابی

نمی‌توان اختلال دو قطبی را یک بیماری نادر دانست اما تشخیص این بیماری با وجود علائمی که دارد اندکی دشوار است. طبیعتا برای درمان بیماری دو قطبی در طب اسلامی علاوه بر نیاز به شناخت علائم آن، نیاز داریم این بیماری را در مردان و زنان بیشتر بشناسیم.

خوب قبل از ادامه مطلب همانطور که در اول مقاله به شما وعده دادیم ،برای مشاهده آلبوم سابلیمینال درمان دوقطبی که یکی از بهترین ابزارهای طبیعی و درونی برای این مورد می باشد روی لینک درمان دوقطبی کلیک کنید.

درمان بیماری دو قطبی در طب اسلامی :: انواع اختلال دو قطبی

اختلال دو قطبی نیز سه نوع دارد که دو قطبی نوع یک، نوع رو و سیکلوتایمی از انواع اختلالات دو قطبی هستند.

  • اختلال دو قطبی نوع یک: در اختلال دو قطبی نوع یک، یک قسمت از جنون مشاهده می‌شود و احتمال دارد که پس از این دوره، دوره‌های افسردگی اساسی نیز به وجود بیاید. این اختلال تأثیر برابری برای مردان و زنان دارد.
  • اختلال دو قطبی نوع دوم: افرادی که با این اختلال مواجه هستند دوره افسردگی اساسی را تجربه می‌نمایند و این دوره دو هفته طول خواهد کشید و دوره هیپومانیک آن‌ها نیز حدود چهار روز طول می‌کشد. این اختلال بیشتر در زنان دیده می‌شود.
  • سیکلوتایمی: افرادی که به سیکلوتایمی مبتلا هستند، با دوره‌هایی از افسردگی و هیپومانیا مواجه هستند. باید بگوییم که علائم آن از جنون و افسردگی کمتر بوده و در واقع ناشی از دو نوع اختلال بالا است.

درمان بیماری دو قطبی در طب اسلامی چگونه است؟

اگر مطالب پیتر ما را مطالعه کرده باشید؛ حالا نیاز است که به چگونگی شیوه درمان بیماری دو قطبی در طب اسلامی پاسخ دهیم. آیا شما فکر می‌کنید از طریق دارو‌های گیاهی این درمان امکان‌پذیر است؟

  • درمان با روغن ماهی:

روغن ماهی دارای اسید چرب امگا ۳ بوده و می‌توانید برای درمان اختلال دو قطبی از آن استفاده کنید. محتوای روغن ماهی برای سلامت بافت‌های عصبی بسیار مفید بوده و سبب تولید هورمون می‌شود. نکته دیگری که باید در مورد روغن ماهی بدانید این است که این روغن عملکرد مغز را بهبود خواهد بخشید و از افسردگی جلوگیری می‌کند. با این وجود برای درمان اختلال دو قطبی می‌توانید از روغن ماهی استفاده کنید اما بهتر است قبل از مصرف دوز آن را از پزشک خود بپرسید.

  • درمان با ناز باتلاقی:

ناز باتلاقی یکی از گیاهانی است که می‌تواند در درمان بسیار مؤثر واقع شود. این گیاه برای کودکان و بزرگسالان مفید بوده و مانند محرک ملایم و همینطور آرام بخش عمل خواهد کرد. این گیاه به کاهش استرس و افزایش حافظه کمک شایانی می‌کند. شما می‌توانید چند روز در هفته چند قاشق چای خوری از عصاره این گیاه را میل کنید.

  • درمان با بهمن بری:

یکی از گیاهانی که سبب تقویت عصب می‌شود بهمن بری است. عنصری که در بهمن بری وجود دارد می‌تواند سبب شناخت اجتماعی و سرعت پاسخ اجتماعی و همینطور بهبود شنوایی شود. برای درمان اختلال دوقطبی باید عصاره ۵۰۰ میلی گرمی را چند روز در هفته میل کنید.

 

  • درمان با زیتون:

گل‌هایی که انرژی بالایی دارند دارای خواص آرام بخشی هستند و می‌توان از آن‌ها برای درمان اختلال دو قطبی استفاده نمود چرا که تبریک‌پذیری و اضطراب را تا حد زیادی کاهی می‌دهد. زیتون قادر به درمان بی خوابی بوده و هیچ عوارض جانبی ندارد اما در برخی از افراد ممکن است ناراحتی معده را پدید بیاورد. با این وجود بهتر است قبل از اینکه آن را مصرف کنید با پزشک نیز مشورت نمایید.

درمان اختلال دوقطبی در طب سنتی یک امکان برای این بیماری بوده و می‌تواند تأثیرات مؤثری را به همراه داشته باشد. اختلال دو قطبی به یک بیماری روانی اطلاق می‌گردد که تا آخر عمر همراه آن فرد خواهد بود، اما وجود این بیماری به این معنا نیست که فرد نتواند زندگی پر از عشق و شادی را تجربه کند. درمان این اختلال می‌تواند به فرد کمک کند که تا حد زیادی این اختلال را کنترل کند و بتواند با علائم آن نیز کنار بیاید.

درمان بیماری دو قطبی در طب اسلامی

خوب در این مقاله شما را با پاسخ روش های درمان بیماری دو قطبی در طب اسلامی آشنا کردیم و همچنین لینک سابلیمینال درمان اختلال دو قطبی را هم در اواسط صفحه برای شما قرار دادیم.لطفا دیدگاه های خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

5/5 - (12 {امتیازها})

در قسمت دیدگاه ها در پایین همین صفحه نظرات ، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر خوانندگان جدیدی که هر روز این مقاله را مطالعه می کنند در میان بگذارید. می توانید در قسمت دیدگاه ها از دیگران در مورد مسئله خود هم سوال کنید و همچنین می توانید پاسخ دیگر نظر دهندگان را هم بدهید و با آن ها گفتگو کنید ، مطمئن باشید از اینکه به شما کمک کنند خوشحال خواهند شد.منتظر حضور گرمتان در قسمت دیدگاه ها یا همان نظرات این صفحه هستیم.

4 پاسخ
  1. محمد گفته:

    باسلام و احترام پسرم از 18سالگی با تشخیص پزشک مبتلا به اختلال دو قطبی بوده و دوبار هم بستری کردیم بامصرف قرصهای لیتیوم ودپاکین تا حدودی بیماری اش فروکش کرده اما مجدداً درست 20سالگی بیماری عود کرده و درحال توهم است ومیگه من سرباز امام زمان هستم برای درمان چه دستور می فرمایید

    پاسخ
  2. چشم به شفاعت الله گفته:

    سلام من شوهرم دوقطبی دارد ولی دارو مصرف میکند الانزاپین والپرادسدیوم لیتیوم به تازگیها هم دچار دوره افسردگی وجنون شده الانم بستریش کردیم تو بیمارستان روانپزشکی باداروهایی که مصرف کرده بازم دچار این اختلالات شده نمیدونم چه کنم تصمیم دارم از تب سنتی استفاده کنم با توکل بر الله

    پاسخ
    • چشم به شفاعت الله گفته:

      تاحالا از تب سنتی استفاده نکردم انشاالله اگه از بیمارستان ترخیص شدن استفاده مکنم خیلی ممنونم

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *