درمان زانوی پرانتزی

درمان زانوی پرانتزی

در این مقاله به بررسی درمان زانوی پرانتزی خواهیم پرداخت و همچنین در اواسط صفحه شما را با ابزاری آشنا می کنیم و لینک آن را برای شما قرار می دهیم ( سابلیمینال درمان پای پرانتزی ) که موجب تغییر حالات و شرایط استخوان پاها و کارکردهای ناخودآگاه عضلانی-بدنی مرتبط با حالت صاف شدن پا و ماندن در این حالت ، با کمک تلقین به مغز ناخودآگاه می شود.

درمان زانوی پرانتزی یکی از اولویت های افرادی است که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند زیرا وجود این عارضه در پا نه تنها باعث بروز مشکلات جسمی می شود بلکه تاثیر بسیار منفی در تیپ فرد دارد. زانوی پرانتزی ممکن است به علت های مختلفی در پاها بروز کند و با بالا رفتن سن این عارضه به وضوح نمایان می شود و مشکلات جدی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین درمان زانوی پرانتزی باید در سنین کم تر انجام شود تا شیوه درمان راحت تر و موثرتر باشد. در این مقاله می خواهیم شما را با علت های بروز زانوی پرانتزی و همچنین راه های درمان زانوی پرانتزی آشنا کنیم پس تا پایان مطالب با ما همراه باشید.

درمان زانوی پرانتزی

راه های درمان زانوی پرانتزی چیست؟

زانوی پرانتزی عارضه ای است که می تواند مشکلات سخت و جدی را برای مبتلایان به وجود بیاورد زیرا انحنای زیر زانو و خمیدگی استخوان ها در صورت درمان نشدن می توانند بیماری های دیگری را به دنبال داشته باشد. بنابراین درمان زانوی پرانتزی باید در سنین پایین شروع شود تا از بروز مشکلات و بیماری های دیگر در سنین بالاتر جلوگیری شود. راه های درمان زانوی پرانتزی به شرح زیر هستند:

‌1_ درمان زانوی پرانتزی :: انجام حرکات یوگا

یکی از بهترین و کار آمد ترین روش های درمان زانوی پرانتزی استفاده از حرکات اصلاحی است. حرکات اصلاحی تمریناتی هستند که توسط پزشک متخصص فیزیوتراپی انجام می شوند. این حرکات و تمرینات بر پایه یوگا هستند که به مرور زمان و با انجام دادن آن ها خمیدگی استخوان پا و انحنای زیر زانو برطرف می شود و حالت زانو به حالت عادی خود بر می گردد. انجام این حرکات اصلاحی باید توسط پزشک متخصص فیزیوتراپی انجام شود و انجام خودسرانه این حرکات نه تنها در بهبود زانوی پرانتزی تاثیری ندارد بلکه ممکن است علائم زانوی پرانتزی را نیز بیشتر کند‌. حرکات و تمرینات اصلاحی که برای درمان زانوی پرانتزی به کار برده می‌ شوند باید در جلسات منظم و در مدت زمان مشخص خود انجام شوند و انجام دادن تنها چند جلسه تاثیری در بهبود  زانوی پرانتزی نخواهد داشت.

2_ درمان زانوی پرانتزی :: استفاده از کفش های طبی

یکی از راه های درمان عارضه زانوی پرانتزی استفاده از کفش های طبی است. استفاده از کفش های طبی که بیشتر در کودکان رایج است تاثیر به سزایی در بهبود زانوی پرانتزی دارد زیرا استفاده از این کفش ها فشار وارده بر زانوها را هنگام راه رفتن بسیار کم کرده و در نتیجه انحنای زانوها و خمیدگی پاها بهبود پیدا می کند. استفاده از کفش های طبی برای درمان زانوی پرانتزی معمولا به صورت استفاده از کفش های مخصوص مناسب شب و روز است که باید از کفش های مناسب و استاندارد استفاده کرد.

3_ درمان زانوی پرانتزی :: استفاده از روش های جراحی

یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین روش های درمان زانوی پرانتزی استفاده از روش های جراحی است. روش جراحی معمولا آخرین گزینه برای برطرف کردن عارضه زانوی پرانتزی است زیرا اگر به هر دلیلی دیگر روش های درمان زانوی پرانتزی کار آمد نباشد و تاثیری در بهبود علائم زانوی پرانتزی نداشته باشند باید آخرین گزینه استفاده از روش جراحی باشد.

در روش جراحی که توسط جراح انجام می شود استخوان های پا که حالتی شبیه به بیرون زدگی دارند اصلاح می شوند و به این ترتیب علائم زانوی پرانتزی رفع می شوند. روش جراحی بیشتر در افراد در سنین بالا و نوجوانان انجام می شود که استفاده از دیگر روش های درمان زانوی پرانتزی برای آن ها کار آمد نبوده است.

4_ درمان زانوی پرانتزی :: استفاده از آتل

از دیگر روش های درمان زانوی پرانتزی که بیشتر برای کودکان کاربرد دارد بستن پا با آتل است. زمانی که یک کودک به عارضه ی زانوی پرانتزی مبتلا است پزشک متخصص با بستن پای کودک با آتل به بهبود این عارضه کمک می کند. استفاده از این روش درمانی در کودکانی که به طور زود هنگامی عارضه پای پرانتزی در آن ها تشخیص داده شده بسیار موثر است زیرا زمانی که پای کودک توسط آتل بسته ی شود دیگر هیچ فشار یا نیرویی به پا مخصوصا هنگام راه رفتن وارد نمی شود. به این ترتیب به مرور زمان و استفاده دائم از آتل استخوان و زانوی پا به حالت نرمال خود بر می گردد و این عارضه بهبود پیدا می کند

خوب قبل از ادامه مطلب همانطور که در اول مقاله به شما وعده دادیم ،برای مشاهده آلبوم سابلیمینال درمان پای پرانتزی روی لینک درمان پای پرانتزی کلیک کنید.

زانوی پرانتزی چیست؟

زانوی پرانتزی یا ژنو واروم به حالتی از پا ها گفته می شود که در آن زانو ها به سمت بیرون خم می شوند و در عوض قوزک پا به یکدیگر نزدیک می شوند. به عبارتی دیگر زانوی پرانتزی حالتی است که در آن پا ها به شکل منحنی یا کمان هستند.

علت های مختلفی باعث بروز عارضه زانوی پرانتزی می شوند که شایع ترین این علت ها به وضعیت جنین در رحم مادر بر می گردد. زمانی که جنین در داخل رحم مادر است به دلیل تنگ بودن فضای رحم ممکن است که پا های جنین حالتی خمیده بگیرد. اغلب نوزادان تازه متولد شده دارای زانو های پرانتزی هستند که این امری بسیار طبیعی است و اکثر این نوزادان تا قبل از دو سالگی پا های آن ها به حالت طبیعی بر می گردد زیرا همزمان با راه رفتن کودک و تحمل وزن بدن توسط پاها عارضه زانوی پرانتزی بر طرف می شود. اگر عارضه زانوی پرانتزی تا سه سالگی ادامه داشته باشد کودک باید توسط متخصص ارتوپد معاینه شود تا از روش درمانی مخصوص برای بر طرف کردن این عارضه استفاده شود.

علت های بروز زانوی پرانتزی

همانطور که گفته شد عارضه ی زانوی پرانتزی ممکن است به دلایل مختلفی در فرد به وجود بیاید اما برای اینکه بتوانیم از روش مناسب برای درمان زانوی پرانتزی استفاده کنیم ابتدا باید علت بروز این عارضه در فرد را بدانیم سپس از روش درمانی معینی استفاده کنیم. علت های بروز زانوی پرانتزی به شرح زیر هستند:

-وضعیت جنین در رحم

شایع ترین علت بروز زانوی پرانتزی در نوزادان به وضعیت جنین در رحم مادر بر می گردد که وجود این عارضه در نوزادان معمولا تا قبل از دو سالگی بهبود پیدا می کند اما اگر بعد از دو سالگی همچنان علائم وجود داشته باشند باید کودک توسط پزشک متخصص درمان شود.

۲-بیماری بلانت

بیماری بلانت نوعی بیماری است که در آن ساق پا رشد غیر طبیعی داشته و به دلیل آن زیر زانو ها حالت منحنی به خود می گیرد. معمولا علائم بیماری بلانت در ماه های اول زندگی نمایان می شوند اما در مواردی نیز ممکن است علائم بیماری تا سن نوجوانی در فرد پدیدار نشوند. در بیماری بلانت انحنای زانو ها می تواند مشکلات جدی را برای فرد به وجود بیاورد.

۳-بیماری ریکتز

کمبود ویتامین Dمی تواند مشکلات جدی و جبران ناپذیری را برای افرادی که مقدار این ویتامین در بدن آن ها کم است  به وجود بیاورد. بیماری ریکتز نوعی بیماری است که در آن به دلیل کمبود ویتامین D استخوان های فرد در طولانی مدت نرم می شوند و این نرمی استخوان باعث کج شدن زانو ها و ایجاد زانوی پرانتزی برای فرد می شود.

۴-بیماری متابولیکی پاژه

استخوان های هر انسانی در طول زندگی ممکن است دچار بیماری پاژه شوند. این بیماری روی روند ساخت مجدد استخوان تاثیر عکس و منفی می گذارد. بیماری پاژه معمولا در افراد با سنین بالا پدیدار می شود که با تشخیص به موقع این بیماری قابل درمان است‌.

خوب در این مقاله شما را با پاسخ نحوه درمان زانوی پرانتزی آشنا کردیم و همچنین لینک سابلیمینال درمان پای پرانتزی را هم در اواسط صفحه برای شما قرار دادیم.لطفا دیدگاه های خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

5/5 - (12 {امتیازها})

در قسمت دیدگاه ها در پایین همین صفحه نظرات ، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر خوانندگان جدیدی که هر روز این مقاله را مطالعه می کنند در میان بگذارید. می توانید در قسمت دیدگاه ها از دیگران در مورد مسئله خود هم سوال کنید و همچنین می توانید پاسخ دیگر نظر دهندگان را هم بدهید و با آن ها گفتگو کنید ، مطمئن باشید از اینکه به شما کمک کنند خوشحال خواهند شد.منتظر حضور گرمتان در قسمت دیدگاه ها یا همان نظرات این صفحه هستیم.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *