رفع قوز کمر

رفع قوز کمر

در این مقاله به بررسی رفع قوز کمر خواهیم پرداخت و همچنین در اواسط صفحه شما را با ابزاری آشنا می کنیم و لینک آن را برای شما قرار می دهیم ( سابلیمینال رفع قوز کمر و گردن) که موجب تغییر حالات و شرایط بدنی و کارکردهای ناخودآگاه عضلانی-بدنی مرتبط با صاف شدن کمر برای ماندن در این حالت ، با کمک تلقین به مغز ناخودآگاه می شود.

امروزه با فراگیر شدن کارهای سیستمی که با کامپیوتر و موبایل سر و کار دارند؛ عارضه های مختلفی نیز به وجود آمده است. قوز کمر یکی از عارضه هایی است که هر روز، بیشتر از قبل در افراد از سن نوجوانی دیده شده و افزایش پیدا میکند. قوز کمر به دلایل مختلفی به وجود می آید. اما نکته اینجاست که باید از همان ابتدای پی بدن به این عارضه به دنبال راه هایی برای درمان بود. چرا که با بالا رفتن سن و درمان نکردن آن قوز کمر یک یار همیشگی شده و عوارض جبران ناپذیری را با خود به همراه دارد. در این مطلب سعی داریم به معرفی و راه های رفع قوز کمر بپردازیم.

قوز کمر چیست؟

زمانی میتوان گفت عارضه قوز کمر به وجود آمده است که، حالت S مانند ستون قفرات در ناحیه بالا بیش از 45 درجه خمیده باشد؛ قوض کمر به وجود آمده است. در این حالت میگوییم فرد دچار قوز، کیفوز و یا گردپشتی شده است. برای رفع قوز کمر باید بدانیم این عارضه و دلایل به وجود آمدن آن چیست؟ در ادامه به بررسی هر یک میپردازیم.

رفع قوز کمر :: دلایل به وجود آمدن قوز کمر

دلایل مختلفی باعث به وجود آمدن قوز کمر میشوند. در نتیجه راه درمان هریک از آنها متفاوت خواهد بود. دلایلی مثل:

  1. قوز کمر مادرزادی: در زمان جنینی در شکم مادر، رشد ستون فقرات با مشکل مواجه بوده است. برای درمان این عارضه که به صورت مادرزاد شکل می گیرد؛ از دوره های فیزیوتراپی قبل از 18 سال استفاده میشود. اگر سن از 18 سال به بالا رود و درمان صورت نگیرد، درصورت شدیدتر شدن بیماری عمل جراحی پیشنهاد میشود. اما عمل جراحی در صورت حاد بودن این عارضه و خطر شکستگی پیشنهاد میشود. میتوان با فیزیوتراپی و ورزش های مناسب، این عارضه را درمان کرد.
  2. عوامل محیطی: کمبود ویتامین و ضعف بدنی، به خصوص کمبود ویتامین D و کلسیم، طرز غلط نشستن، راه رفتن و خوابیدن همچنین ضعف ماهیچه ها به دلیل ورزش نکردن، این عارضه را به وجود می آورد. اگر ویتامین D وکلسیم بدن کم باشد میتوان آن را با مکمل های دارویی تامین کرد. برای رفع قوز کمر که به علت عوامل محیطی شکل میگیرد، جلسات فیزیوتراپی و ورزش های مخصوص جواب میدهد. هرچه زودتر درمان صورت گیرد بهتر است. در عامل محیطی اگر سن نیز بالا رفته باشد باز هم میتوان آن را درمان کرد.
  3. بیماری اسکولیوز: بیماری اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات در صورت عدم پیگیری و درمان، رفته رفته باعث به وجود آمدن قوز کمر میشود. بیماری اسکولیوز تا قبل از 18 سالگی قبال درمان از طریق فیزیوتراپی و ورزش است. در صورت عدم پیگری قبل از این سن اسکولیوز درمان نمیشود. لازم است نکاتی را رعایت کرد تا این بیماری پیشروی نکند. انجام تمرینات اصلاحی برای رفع قوز کمر در این بیماری توصیه میشود.
  4. عوامل دیگر: عوامل دیگر مثل بالارفتن سن و ورزش نکردن، پوکی استخوان در سن نوجوانی، اختلالات بیومکانیکی، خم کردن زیاد سر و گردن و ساعات زیادی را پشت میز نشستن، از جمله عواملی هستند که باعث به وجود آمدن قوز کمر میشوند.
رفع قوز کمر

رفع قوز کمر :: راه های تشخیص قوز کمر

قبل از رفع قوز کمر، باید دانست درجه خمیدگی آن تا چه اندازه است. درجه شدت و نوع ساختاری قوز کمر توسط متخصصان اورتوپدی انجام میشود. اما راه هایی وجود دارد که خودمان بتوانیم به قوز کمر پی ببریم. افرادی که شدت قوز کمر آنها زیاد است؛ دچار جلو آمدن گردن «به طوری که گوش ها موازی شانه ها نیستند.»، جلو آمدن سرشانه ها « در مواردی با درد همراه است.»، تنگی نفس، کمر درد‌ «در صورت مدتی صاف نشستن» میشوند. لازم به ذکر است، افرادی که دچار قوص کمر هستند؛ در بیشتر موارد مبتلا به قوز کمر نیز هستند.

راه های رفع قوز کمر

راه های رفع قوز کمر بسته به دلیل آن، متفاوت است. بیشرین تفاوت آن در زمان طول درمان است. اگر دلیل قوز کمر محیطس باشد زودتر از قوزکمر مادرزادی اصلاح میشود. رفع قوز کمر به چهار شکل امکان پذیر است. برخی از آنها مکمل دیگری است، و باید در کنار یکدیگر اجرا شوند.

  1. جلسات فیزیوتراپی: به هر دلیلی که قوز کمر به وجود آمده باشد اولین مرحله برای درمان، فیزیوتراپی است. فیزیوتراپی ممکن است قبل از انجام حرکات اصلاحی توسط الکترو تراپی جهت کشش عضلات به سمت بالا انجام شود. الکترو تراپی، در جلسات متمادی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
  2. تمرینات اصلاحی: تمرینات اصلاحی از جانب پزشک فیزیوتراپ آموزش داده خواهد شد. شاید در طول مدت یک الی دو هفته این آموزش زمانبر باشد و پس از آن باید آموزش ها به صورت دائمی انجام شوند. طول درمان فیزیوتراپی به صورت کلی، سه تا شش ماه متغیر است.
  3. مصرف کلسیم و ویتامین D: اگر برای قوز کمر، قوز گردن، اسکولیوز و بیماری هایی از این دست به پزشک مراجعه کنید؛ در کنار تمام توصیه ها این دو مکمل نیز تجویز میشود. کمبود ویتامین D و کلسیم باعث اینجاد تغییرات در استخوان ها میشود. وجود این کمبود رفته رفته باعث انحراف ستون فقرات و انگشت ها و در نهایت پوکی استخوان میگردد. در کنار مکمل ها، برای به دست آوردن ویتامین D ورزش روزانه خود را در آفتاب انجام دهید و مصرف لبنیات را فراموش نکنید. برای مصرف شیر، ترجیحا از شیر محلی و شیر بز استفاده کنید. مصرف روزانه ده عدد بادام بسیار کمک کننده است. میتوانید بادام را پوست گرفته و به صورت ناشتا، شیر بادام را روزانه مصرف کنید.
  4. عمل جراحی: عمل جراحی برای اصلاح کردن قوز کمر، زمانی توصیه میشود که کمر راهی تا شکستگی نداشته باشد و نتوان آن را با حرکات اصلاحی برطرف کرد. عمل جراحی مرحله آخر رفع قوز کمر است.

خوب قبل از ادامه مطلب همانطور که در اول مقاله به شما وعده دادیم ،برای مشاهده آلبوم سابلیمینال رفع قوز کمر روی لینک درمان قوز کمر کلیک کنید.

رفع قوز کمر :: حرکات اصلاحی برای رفع قوز کمر

ورزش کردن، در درمان این عارضه جایگاه مهمی دارد. یکی از دلایل به وجود آمدن قوز کمر، ضعف ماهیچه ای است. در ادامه چند مورد از حرکات اصلاحی که در رفع قوز کمر مورد استفاده قرار میگیرند را، به صورت مختصر توضیح داده ایم.

  1. حرکت سه گوشه دیوار: در سه گوشه یک دیوار به فاصله نیم قدم بایستید. دست ها را دو طرف دیوار گذاشته و به سمت جلو خم شوید. این حرکت را در سه ست پنج تایی اینجا دهید.
  2. حرکت گربه و گاو: این دو حرکت را پشت سرهم، یعنی برای دم حرکت گربه و در بازدم حرکت گاو را در سه ست ده تایی انجام دهید.
  3. حرکت پل: برای رفع قوز کمر در حین انجام ای حرکت دست ها باید در دو طرف بدن قرار گیرد و کمر را به سمت بالا بکشید.
  4. حرکت اصلاحی نشستن: روزانه دقایقی پاهای خود را دراز کنید؛ بدون آنکه زانو خم شود. سپس بدون تکیه دادن به جایی، سعی کنید صاف بنشینید. این تمرین در صحیح نشستن به شما کمک میکند.
  5. حرکات اصلاحی خوابیدن: معمولا افرادی که دچار قوز کمر هستند؛ به پهلو خوابیده و سر خود را پایین می اندازند. یا به حالت جنینی به خواب میروند. در این صورت باید به پشت خوابید. در صورتی که میخواهید به پهلو بخوابید، سعی کنید به صاف ترین حالت ممکن بخوابید. برای افرادی که قوص کمر نیز دارند، شاید صاف خوابیدن به پهلو دشوار باشد. در این صورت سعی کنید به کمر بخوابید و به آن عادت کنید.
  6. حرکات اصلاحی راه رفتن و ایستادن: هنگام ایستادن، هیچ گاه وزن خود را به یک طرف از بدن تحمیل نکنید. صاف بایستید و از راه سینه، دم و باز دم کنید. دم و بازدم از راه شکم، شما را از صاف استادن باز میدارد. برای صاف ایستادن تمرین مچ پا را امتحان کنید. هنگام ایستادن روی مچ پا بلند شده و بعد پاشنه پا را بر زمین بگذارید. این کار را بارها و بارها تا زمانی که در حالت ایستاده هستید، تکرار کنید.

توصیه: برای رفع قوز کمر میتوانید قبل از خواب، به مدت ده الی پانزده دقیقه یک حوله رول شده را میان دو کتف خود قرار داده و دراز بکشید.

رفع قوز کمر

خوب در این مقاله شما را با پاسخ نحوه رفع قوز کمر آشنا کردیم و همچنین لینک سابلیمینال رفع قوز کمر را هم در اواسط صفحه برای شما قرار دادیم.لطفا دیدگاه های خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

5/5 - (11 {امتیازها})

در قسمت دیدگاه ها در پایین همین صفحه نظرات ، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر خوانندگان جدیدی که هر روز این مقاله را مطالعه می کنند در میان بگذارید. می توانید در قسمت دیدگاه ها از دیگران در مورد مسئله خود هم سوال کنید و همچنین می توانید پاسخ دیگر نظر دهندگان را هم بدهید و با آن ها گفتگو کنید ، مطمئن باشید از اینکه به شما کمک کنند خوشحال خواهند شد.منتظر حضور گرمتان در قسمت دیدگاه ها یا همان نظرات این صفحه هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *