رنگ چشم طوسی

رنگ چشم طوسی
رنگ چشم طوسی

رنگ چشم های انسان بسیار مختلف می باشد قهوه ای سبز آبی مشکی و غیره.

رنگ چشم طوسی یکی از زیبا ترین و در عین حال نادرترین رنگ هاست طبق برآوردهای صورت گرفته رنگ چشم طوسی شامل چیزی حدود تنها 4 درصد از جمعیت جهان میباشد.

وقتی صحبت از رنگ چشم می کنیم در واقع صحبت در مورد عنبیه است در واقع نظریه چیزی هست که مردمک را در بر گرفته مردمک در مرکز چشم می باشد و عنبیه در اطراف آن می باشد معمولاً ما مردمک چشم را تیره می بینیم و اطراف آن حالت لزج و زیبایی که موجود هست رنگ خاصی دارد که به آن رنگ عنبیه می گویند.

رنگ عنبیه تا حد زیادی تحت تاثیر رنگدانه ای یا بهتر بگویم ملانوسیتی قهوه ای شکل است.

افراد دارای رنگ چشم طوسی درصد ای خاص از اون ملانین را دارا می باشند و در عین حال در چشم آنها پروتئین است خاص دیگری نیز موجود می باشد.

رنگ چشم طوسی چطور تشکیل می شود؟

عنبیه از دو قسمت تشکیل شده یکی قسمت پشتی و دیگری قسمت جلویی که توسط یک بافت بسیار پیچیده و فوق العاده به نام بافت همبند به هم متصل می باشند.

چشم های تیره دارای ملانین بیشتری در سطح جلویی و پشتی عنبیه می باشند فلذا نور کمتری از آنها ساطع می شود.

اگرچه دانشمندان فعلاً دقیقاً نمی دانند که چه چیزی موجب داشتن رنگ چشم طوسی میشود اما به این نتیجه رسیده اند که داشتن ژنتیک رنگ چشم طوسی تا حد بسیار زیادی شبیه داشتن ژنتیک چشم آبی است.

چشمهای مربوطه احتمالاً مقادیر بالایی ملانین در لایه جلوی دارند تا رنگ آبی که از لایه عقبی منعکس می‌شود را خنثی کنند.

همچنین نظریه دیگر این است که بافت های موجود در استروما اینطور نور را پخش میکنند که منجر می شود چشم طوسی به نظر برسد.

رنگ چشم خاکستری حساسیت بیشتری به نور دارد

هنگامی که رنگدانه ملانین نور را جذب می کند کمک می کند که سلامت چشم ها حفظ شود در این مورد افرادی که دارای رنگ چشم های روشن تر هستند امکان جذب نور به خاطر وجود ملانین کمتر ، کمتر میشود و لذا امکان آسیب پذیری آنها در این موضوع افزایش می یابد.

افرادی که رنگ چشم های روشنی دارند مثل رنگ چشم طوسی بایستی از چشم های خود بیشتر مراقبت کنند مراقبت از چشم ها به این صورت است که چنانچه در روز آفتاب شدید است حتماً از عینک آفتابی که دارای خاصیت بازتاب نور قدرتمندی هست استفاده کنید و یا میتوانید از ترفند های دیگر مانند استفاده از کلاه لبه دار بلند برای جلوگیری از آسیب رساندن نور به چشمانتان بهره ببرید. سعی کنید هر آنچه که می توانید انجام دهید تا نور به صورت مستقیم و شدید کمتر به چشمانتان برخورد.

رنگ چشم طوسی
رنگ چشم طوسی

برای ملاحظه روی لینک کلیک کنید : سابلیمینال چشم طوسی

برای ایجاد سایه طوسی رنگ روی عنبیه به صورت طبیعی

طیف های مختلف رنگ چشم طوسی

چشم های طوسی میتوانند طیف گسترده‌ای از سایه ها را جلوه کنند به عنوان مثال می توانند بسیار روشن باشند و ما رنگ چشم طوسی روشنی داشته باشیم و یا اینکه تیره تر باشند و ما رنگ چشم طوسی تیره ای داشته باشیم اما چشم طوسی و چشم آبی معمولاً بسیار نزدیک به هم باشند و اغلب افرادی که چشم طوسی دارند خیلی از مواقع رنگ چشم آبی را هم از خود به نمایش میگذارند.

اما رنگ چشم طوسی متمایل به سبز و طوسی متمایل به فندقی هم داریم که بسیار نادر می باشند

حقایقی درباره رنگ چشم طوسی

1 کدام کشور بیشترین رنگ چشم طوسی را دارد.

شاید برای شما عجیب باشد و نشنیده باشید که استانی این کشور کوچک بیش از 73 درصد از جمعیت آن دارای رنگ چشم طوسی  میباشند

2- افراد دارای رنگ چشم روشن مثل طوسی احتمال مصرف الکل بیشتری دارند.

میزان مصرف الکل در افرادی که رنگ چشم های روشن دارند چیزی در حدود ۵۰ درصد بیشتر از افرادی بوده که رنگ چشمهای تیره داشتند و این آمار بسیار عجیب است

3- رنگ چشم طوسی با تغییر حالات روحی تغییر میکند

جالبه بدانید که افرادی که دارای رنگ چشم به طوسی هستند اگر که خلق و خو ایشان دچار تغییر شود یعنی عصبانی شوند یا خیلی خوشحال شوند یا خیلی هیجان زده شوند رنگ چشم متفاوتی از خود بروز می‌دهند و سایه ای که از چشمان آنها مشاهده می شود روشن تر تیره تر و یا حتی گاهی به رنگ های دیگر می زند

4- منطقی تر هستند

در روم باستان این اعتقاد را داشتند که افراد دارای چشم طوسی برای کسب علم و دانش مناسب ترند و ذهن منطقی فعال تری دارند شاید به این دلیل باشد که الهه دانایی آتنا هم چشم خاکستری یا همان طوسی داشت.

5- محافظت بیشتر در برابر برخی بیماری ها

دانشمندان به این نتایج رسیده اند که افرادی که دارای رنگ چشم طوسی هستند این احتمال در آنها بیشتر است که کمتر به دچار عوارض و اختلالات پوستی شوند

6 – افراد دارای چشم طوسی به نور حساس ترند

7 – رقابت پذیری

در طی یک مطالعه دانشمندان فهمیدن که افرادی که دارای رنگ چشم طوسی هستند معمولاً در محیط‌های کاری افرادی هستند که اهل رقابت و پیشرفت هستند البته  رقابت سالم را بیشتر مد نظر قرار می دهند و این یک ویژگی بسیار مثبت برای افراد دارای این رنگ چشم است.

5/5 - (3 {امتیازها})

در قسمت دیدگاه ها در پایین همین صفحه نظرات ، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر خوانندگان جدیدی که هر روز این مقاله را مطالعه می کنند در میان بگذارید. می توانید در قسمت دیدگاه ها از دیگران در مورد مسئله خود هم سوال کنید و همچنین می توانید پاسخ دیگر نظر دهندگان را هم بدهید و با آن ها گفتگو کنید ، مطمئن باشید از اینکه به شما کمک کنند خوشحال خواهند شد.منتظر حضور گرمتان در قسمت دیدگاه ها یا همان نظرات این صفحه هستیم.

2 پاسخ
  1. حسن گفته:

    من دختری دارم که ۳ سالشه و رنگ چشماش طوسی ه خوندن این مطلب برام جالب بود مچکرم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *