معنی کلمه کاریزما

معنی کلمه کاریزما

در این مقاله شما را با معنی کلمه کاریزما آشنا می کنیم و همچنین در اواسط صفحه شما را با ابزاری آشنا می کنیم و لینک آن را برای شما قرار می دهیم ( سابلیمینال افزایش کاریزمای شخصی ) که موجب درک و پرورش کاریزمای شخصی شما به صورت کاملا درونی با کمک ضمیر ناخودآگاه می شود.

معنی کاریزما در فارسی امروزه برای بسیاری از افراد روشن نشده است. در واقع کاریزما چیزی است که هر فرد برای دستیابی به موفقیت به آن نیاز دارد. بسیاری از افراد در مورد معنی کلمه کاریزما سوال می‌پرسند و دوست دارند بدانند چگونه می‌توانند فردی کاریزماتیک باشند‌. در این مطلب قصد داریم شما را با کاریزما آشنا کنیم. لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید

کاریزماتیک معنی

کاریزما چیست؟

کاریزما Charisma نوعی جذابیت خاص و منحصر به فرد است یا می‌توان گفت فردی که کاریزما دارد دارای ویژگی‌های مثبت و ممتاز فراوانی است. در واقع فرد کاریزماتیک به واسطه داشتن جذابیت فراوان توانایی نفوذ در قلب افراد را دارد. ممکن است شما نیز از خود پرسیده باشید که واژه کاریزما چگونه وارد زبان فارسی شده است و اصلا چرا به کسی که دارای جذابیت و قدرت نفوذ در قلب افراد است کاریزماتیک گفته می شود. در ادامه مقاله به بررسی واژه شناسی کاریزما می‌پردازیم.

واژه شناسی کاریزما

واژه کاریزما از اواسط قرن بیستم در ادبیات سیاسی و اجتماعی در توصیف چهره‌های سیاسی به طور غالبی مورد استفاده قرار گرفته است. منظور از چهره‌های سیاسی چهره‌های مثبت و منفی است که دارای قدرت عجیبی در تاثیرگذاری روی اطرافیان بودند. واژه کاریزما از خاریسما یا خاریتاس به معنای جذابیت، موهبت و متانت است. واژه خاریسما در یونان باستان به دو معنی تعبیر شده است. یکی از این معانی زیبایی بیش از حد ظاهری فردی است که هیچ کس قدرت مقاومت و انکار آن را ندارد و معنی دیگر زیبایی آسمانی و فرهمندی باطنی است. این توصیفات در یونان باستان نزدیک به فر ایزدی و شکوه آسمانی است.

کاریزماتیک معنی :: شخصیت کاریزماتیک چگونه است؟

پس از این که معنی کلمه کاریزما را دریافتید باید بدانید فردی که کاریزماتیک است چه ویژگی‌هایی می‌تواند داشته باشد؟ کاریزما در واقع به معنای داشتن خصوصیات وصف ناپذیری است که برای هیچ کس قابل انکار نباشد. از جمله ویژگی‌های فرد کاریزماتیک می توان به داشن اعتماد به نفس قابل اتکا، لبخند جذاب و همیشگی، زبان بدن فوق العاده، خوش بینی، سرزندگی و داشتن صدایی جذاب و با ابهت است. بنابراین تا این جا می توان دریافت که منظور از کاریزما داشتن صورتی بدون نقص و زیبا نیست.

خوب قبل از ادامه مطلب همانطور که در اول مقاله به شما وعده دادیم ، برای مشاهده آلبوم سابلیمینال شخصیت کاریزماتیک روی لینک شخصیت کاریزماتیک کلیک کنید.

چگونه فردی کاریزماتیک باشیم؟

پس از دانستن معنی کلمه کاریزما مطمئنا شما نیز تمایل دارید که فردی کاریزماتیک باشید. برای این که فردی کاریزماتیک باشید مهم نیست که چقدر پول داشته باشید یا چهره شما زیبا باشد. شاید شما نیز دیده باشید که برخی از افراد با وجود این که چهره زیبایی ندارند یا پولدار نیستند به محض ورود در یک جمع بلافاصله مورد توجه همگان قرار می‌گیرند. این افراد حتی در صورتی که جمع را ترک می کنند همه از خوبی های آن ها حرف می زنند و تمایل دارند که از آن ها تقلید کنند. برای این که شما نیز فردی کاریزماتیک باشید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱_ داشتن اعتماد به نفس کافی

منظور از اعتماد به نفس داشتن اعتماد به نفس قابل اتکا است. توجه کنید که اعتماد به نفس کاذب و افراطی نه تنها باعث کاریزماتیک شدن شما نخواهد شد بلکه باعث می شود که اطرافیان حس بدی از شما بگیرند.

۲_ زبان بدن

داشتن زبان بدن نادرست باعث می‌شود که نزد اطرافیان فردی بی اراده و خجالتی به نظر برسید. بنابراین سعی کنید همواره صاف بایستید و با غرور جذب کننده ای خود را در جمع حاضر کنید. البته مراقب باشید که برای صاف ایستادن بدن شما خشک نباشد و اندکی انعطاف داشته باشید.

۳_ احساس خاص بودن

مهم نیست که مخاطب شما چه کسی باشد. سعی کنید از خود رفتاری نشان دهید که فرد مقابل احساس خاص بودن از شما دریافت کند. اولین قدم برای انجام این کار این است که سعی کنید شنونده خوبی برای سخنان دیگران باشید و از زیاده روی و بیهوده گویی در جمع خودداری کنید.

۴_ شوخ طبعی

توجه کنید در عین این که باید شنونده خوبی باشید و بیهوده گویی نکنید در جمع به موقع و به جا شوخی کنید و بقیه را بخندانید. یکی از مهم ترین ویژگی های افرادی که کاریزماتیک هستند این است که افراد در کنار آن خوش میگذرانند و به راحتی می‌خندند.

معنای کاریزما در فارسی

خوب در این مقاله شما را با پاسخ سوال معنی کلمه کاریزما آشنا کردیم و همچنین لینک سابلیمینال افزایش کاریزمای شخصی را هم در اواسط صفحه برای شما قرار دادیم.موفق باشید

خوب در این مقاله شما را با پاسخ سوال معنی کلمه کاریزما آشنا کردیم و همچنین لینک سابلیمینال افزایش کاریزمای شخصی را هم در اواسط صفحه برای شما قرار دادیم. لطفا دیدگاه های خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

5/5 - (20 {امتیازها})

در قسمت دیدگاه ها در پایین همین صفحه نظرات ، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر خوانندگان جدیدی که هر روز این مقاله را مطالعه می کنند در میان بگذارید. می توانید در قسمت دیدگاه ها از دیگران در مورد مسئله خود هم سوال کنید و همچنین می توانید پاسخ دیگر نظر دهندگان را هم بدهید و با آن ها گفتگو کنید ، مطمئن باشید از اینکه به شما کمک کنند خوشحال خواهند شد.منتظر حضور گرمتان در قسمت دیدگاه ها یا همان نظرات این صفحه هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *