تقویت بدن در سرماخوردگی

تقویت بدن در سرماخوردگی

در این مقاله به بررسی تقویت بدن در سرماخوردگی خواهیم پرداخت و همچنین در اواسط صفحه شما را با ابزاری آشنا می کنیم و لینک آن را برای شما قرار می دهیم ( سابلیمینال تقویت بدن در برابر سرماخوردگی ) که موجب تغییر حالات و شرایط بدنی و تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش هوشمندی آن برای درمان و یا جلوگیری از سرماخوردگی ، با کمک تلقین به مغز ناخودآگاه می شود.

سرماخوردگی یک علت مهم برای ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است. همچنین داشتن بدنی با سیستم ایمنی ضعیف، خود باعث بروز سرماخودگی و ویروس­ هایی از این دست خواهد بود. سرماخوردگی در بزرگسالان را بهتر از سرماخوردگی در کودکان می­توان کنترل کرد. چرا که معمولا کودکان از مصرف دارو و آمپول اجتناب می­کنند. برای دوری از سرماخوردگی و همینطور برای کمک به بهبود هرچه سریع ­تر سرماخورگی، باید ها و نباید هایی را رعایت می­کنیم. در این مطلب سعی داریم به تقویت بدن در سرماخوردگی بپردازیم.

تقویت بدن در سرماخوردگی

تقویت بدن در سرماخوردگی با برنامه غذایی زیر

داشتن یک برنامه­غذایی مشخص برای تقویت و بهبود بدن در سرماخوردگی، بسیار مهم و اثربخش است. زمانی که عوامل مختلف باعث بروز سرماخوردگی در بدن می­ شوند؛ سیستم ایمنی بدن ضعیف می ­گردد. به همین جهت سرماخوردگی کامل شده و اگر مراقبت و درمان نشود؛ ممکن از در بدن جاخوش کرده و این بیماری طولانی تر شود. مصرف پروبیوتیک­ ها و ویتامین­ ها باعث تقویت سیستم ایمنی میشود. در نتیجه در این دوره، باید تا میتوانید آن دسته از مواد غذایی را در برنامه خود داشته باشید که این دو را شامل باشد. موارد زیر میتواند به شما برای تقویت بدن در سرماخوردگی کمک کند.

مصرف دمنوش

  1. ترکیب لیموترش، عسل وآب ­جوش، بهترین دمنوش برای تقویت بدن در این دوره است. خوردن روزانه دو لیوان از این دمنوش میتواند کمک کننده باشد.
  2. دمنوش زنجبیل به دلیل خاصیت پاکسازی برای از بین بردن ویروس مفید است. زنجبیل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می ­کند.
  3. دمنوش آویشن برای گلودرد و سردرد در این دوره پیشنهاد می­شود. روزانه یک الی دو لیوان از این دمنوش مفید است.

تقویت بدن در سرماخوردگی :: مصرف ویتامین­ها

ویتامین C و ویتامین E دو ویتامین واجب در دوره سرماخوردگی به شمار می ­روند.مصرف آب پرتقال و لیموشیرین و دیگر مرکبات، باعث تقویت بدن در سرماخوردگی می ­شود. در نتیجه باعث بهبود هرچه سریع تر بیمار می­گردد. میوه­ هایی مثل پرتقال­، لیموشیرین­، نارنگی، کیوی، توت­فرنگی و انبه دارای ویتامین C هستند. همچنین جگر یک منبع غنی حیوانی، از این ویتامین به شمار می ­رود. سبزیجاتی مثل کلم، کلم­بروکلی، اسفناج، سیب­زمینی، سیب زمینی­شیرین، کدوحلوایی و دیگر سبزیجات حاوی ویتامین­ های مختلف به خصوص ویتامین C هستند.

جوانه گندم، بادام، آووکادو، زردآلوی خشک، کیوی و شلغم حاوی ویتامین E هستند. این موادغذایی برای تقویت بدن در سرماخوردگی مفید هستند.

خوب قبل از ادامه مطلب همانطور که در اول مقاله به شما وعده دادیم ،برای مشاهده آلبوم سابلیمینال درمان سرماخوردگی و همچنین جلوگیری از آن روی لینک سابلیمینال سرماخوردگی کلیک کنید.

مصرف پروبیوتیک­ها

پروبیوتیک ها در غذاهای تخمیرشده و لبنیات یافت می­شوند. پروبیوتیک برای تقویت بدن در سرماخوردگی مفید است. از جمله مفیدترین پروبیوتیک­ ها، سرکه سیب است. سرکه سیب علاوه­­ بر فواید بی ­شمار دیگر، باعث تقویت بدن در سرماخوردگی نیز می­ شود. سرکه سیب را میتوان به گونه­های مختلف در دوره سرماخوردگی مصرف کرد. در این مطلب، دو دستورالعمل را برای استفاده از سرکه سیب را شرح میدهیم.

  1. دستور اول: میتوانید کمی سرکه سیب به میزان دوقاشق غذاخوری را با آب جوشیده مخلوط کرده و اجازه دهید تا کمی خنک شود. سپس یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.
  2. دستور دوم: یک عدد پرتقال متوسط شیرین را پوست گرفته و به شکل ورقه ورقه در آورید. سپس چهار قاشق غذاخوری سرکه سیب به آن اضافه کنید و در نهایت آب جوشیده خنک شده و دو الی سه قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید.

دقت داشته باشید مصرف بیش از اندازه سرکه در این دوره جایز نیست؛ اما میتوانید جهت پیشگیری از سرماخوردگی بیشتر از آن استفاده کنید.

تقویت بدن در سرماخوردگی :: غذاهای مفید در این دوره

برای تقویت بدن در سرماخوردگی مصرف برخی از غذاها عملکرد بهبود را توسعه میبخشد. غذاهایی مثل:

  1. کدوحلوایی و عدس: میتوانید کدوحلوایی و عدس را پخته و آن را به عنوان صبحانه و یا شام در نظر گیرید. عدس و کدوحلوایی هر کدام سرشار از خواصی هستند که بدن را تقویت و درمان می­کنند.
  2. عدسی: عدسی سرشار از ویتامین C و آهن و کلسیم است. به عنوان وعده صبحانه بسیار مفید خواهد بود.
  3. شوربا: دستور پخت شوربا برای هر کسی متفاوت است. اما وجود ماش در این غذا، سرشار از ویتامین است و میتوانید در وعده شام از آن استفاده کنید.
  4. مرغ آب­ پز، سیب­ زمینی و تخم­ مرغ آب­پز، سوپ و حریره بادام نیز برای بهبود و تقویت بدن در سرماخوردگی مفید هستند.

تقویت بدن در سرماخورگی :: مواد مخدر و سیگار ممنوع

برای تقویت بدن در سرماخوردگی لازم است در این دوره، از مصرف مواد مخدر پرهیز کرد. دود سیگار و مواد مخدر در این دوره از بهبود سرماخوردگی جلوگیری میکند. در نتیجه نمیتوان خیلی سریع نتیجه درمان را مشاهده کرد.

غذاهای تند و سرخ­شده ممنوع

مصرف غذاهای تند و سرخ شده باعث ماندن و کهنگی سرماخوردگی در بدن می ­شود. در نتیجه از مصرف آن در این دوره خود داری شود. ترجیحا تا جایی که امکان دارد از ادویه فلفل حتی به مقدار کم در غذا، در زمان سرماخوردگی استفاده نشود. میتوانید در این دوره به جای غذاهای سرخ شده، آنها را آب­ پز کنید.

خوب در این مقاله شما را با پاسخ تقویت بدن در سرماخوردگی آشنا کردیم و همچنین لینک سابلیمینال تقویت بدن در برابر سرماخوردگی را هم در اواسط صفحه برای شما قرار دادیم.لطفا دیدگاه های خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

5/5 - (12 {امتیازها})

در قسمت دیدگاه ها در پایین همین صفحه نظرات ، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر خوانندگان جدیدی که هر روز این مقاله را مطالعه می کنند در میان بگذارید. می توانید در قسمت دیدگاه ها از دیگران در مورد مسئله خود هم سوال کنید و همچنین می توانید پاسخ دیگر نظر دهندگان را هم بدهید و با آن ها گفتگو کنید ، مطمئن باشید از اینکه به شما کمک کنند خوشحال خواهند شد.منتظر حضور گرمتان در قسمت دیدگاه ها یا همان نظرات این صفحه هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *