درمان کمال گرایی منفی 

ویدئو تجربه من از درمان کمال گرایی منفی

(قبل از مطالعه مقاله مربوطه شما را دعوت می کنیم به تماشای این ویدیو)

برای مشاهده آلبوم سابلیمینال درمان کمال گرایی که به صورت کاملا درونی با تغییر میل و گرایشات ناخودآگاه شما ، شما را از کمال گرایی و سخت گیری های بیش از حد دور می کند روی لینک سابلیمینال درمان کمال گرایی کلیک کنید.

درمان کمال گرایی منفی

در این مقاله درمان کمال گرایی منفی را به شما معرفی میکنیم و همچنین در اواسط صفحه شما را با ابزاری آشنا می کنیم و لینک آن را برای شما قرار می دهیم ( به نام سابلیمینال درمان کمال گرایی با کمک ضمیر ناخودآگاه)  که به صورت کاملا درونی و احساسی تمایل شما را برای کمال طلب بودن در مسائل مختلف کاهش می دهد و برنامه ریزی ذهنی و احساسی شما را در این رابطه با اثرات قدرتمند تغییر می دهد ….    پس با ما همراه باشید.

بررسی درمان کمال گرایی منفی

اگر شما هم جز افرادی هستید که اطمینان دارید دچار کمال گرایی هستند، این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا درمان کمال گرایی منفی را بررسی کنید. کمالگرایی برای شما یک ویژگی شخصیتی است، که شاید آن را مضر یا مفید بدانید. اما اگر مضر می‌دانید احتمالاً به این دلیل است که شما همواره تلاش می‌کنید در کارهای‌ خود بی عیب و نقص باشید و برای اهداف و برنامه‌های خود استاندارد‌های بالا و حتی سختگیرانه‌ای دارید. اغلب افراد کمال‌ گرا زمانی دچار خستگی یا احساس نگرانی می‌شوند که به درجه‌ای از رفتار وسواس گونه می‌رسند، اغلب کار‌های خود را ناتمام می‌گذارند و به یکی از بزرگترین منتقدان خود تبدیل می‌شوند.

اگر شما هم دچار کمال گرایی هستید احتمالاً خسته شده‌اید یا به دنبال راه‌کاری برای خلاصی از این شرایط هستید. لازم است بدانید که کمال گرایی یک بیماری نیست، اما برای اینکه بتوانید آن را درمان کنید بهتر است با خود کمی مهربان باشید. برای درمان کمال گرایی راهکار‌های بسیار زیادی وجود دارد که بسیار مؤثر هستند، اما ما در ادامه درمان کمال گرایی منفی را برای شما بیان خواهیم کرد، که شما به تنهایی می‌توانید آن را انجام دهید:

 درمان کمال گرایی منفی  :: آیا کمال گرایی درمان می‌شود؟

درمان کمال گرایی منفی بسیار گوناگون بوده است. برخی از افرادی که دچار کمال گرایی هستند آن را ویژگی مثبتی می‌دانند و به خاطر داشتن آن نیز به خود افتخار می‌کنند. با این حال لازم است که بدانید، میان افراد موفق و کمال گرا تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد. از میان این دو ویژگی تنها چیزی که مهم است سلامتی و شادی شماست. اگر در حال حاضر احساس سلامتی و شادی نمی‌کنید و از کار‌های ناتمام و برنامه‌های ر‌ها شده خود احساس خستگی دارید، شما گرایشات کمال‌گرایانه دارید؛ بنابراین بهتر است آن را هرچه زودتر درمان کنید و به یک فرد موفق تبدیل شوید. اما چطور این اتفاق میسر می‌شود؟ چطور یک شخص میتواند با احساس استرس کمالگرایی، به یک فرد موفق تبدیل می‌شود؟

درمان کمال گرایی منفی :: فرد کمال گرا با فرد موفق چه تفاوتی دارد؟

قبل از اینکه درمان کمال گرایی منفی را بیان کنیم؛ شاید بهتر باشد ابتدا با طرز ساخت یا نحوه کارکردن کمال گرایی آشنا شوید. شناخت این موضوع می‌تواند تا حدی زیادی به شما کمک کند تا انگیزه لازم را برای درمان بدست ‌آورید. برای شروع لازم است بدانید که تفاوت افراد کمال گرا با موفق در میزان تمرکز آن‌ها است. یک فرد کمالگرا برای عالی بودن و موفق شدن تلاش می‌کند، اما در واقع چون کاری نمی‌کند خود را سرزنش می‌کند! البته اینطور نیست که کمال‌گرا‌ها تنبل یا خیال پرداز باشند و در واقعیت هیچ کاری انجام ندهند. اغلب آن‌ها از میزان نتیجه کار‌های خود به قدری رضایت ندارند که اکثرا قبل از تمام شدن کار‌ها، آن‌ها را ر‌ها می‌کنند.

و برخلاف کمالگرا‌ها، افراد موفق از تلاش خود رضایت دارند و در این راه اگر اشتباهی کرده باشند از آن درس خواهند گرفت. شما برای قدم نخست درمان کمال گرایی خود نیاز به تغیر نگرش‌های کمال‌گرایانه دارید. ما با ارائه درمان کمال گرایی منفی به شما کمک خواهیم کرد که آن‌ها را ر‌ها کنید و زندگی پر دستاورد و شادی را برای خود رقم بزنید.

درمان کمال گرایی منفی

برای مشاهده آلبوم سابلیمینال درمان کمال گرایی که به صورت کاملا درونی با تغییر میل و گرایشات ناخودآگاه شما ، شما را از کمال گرایی و سخت گیری های بیش از حد دور می کند روی لینک سابلیمینال درمان کمال گرایی کلیک کنید.

درمان کمال گرایی منفی :: چگونه کمال گرایی را درمان کنیم؟

بدون اتلاف وقت به سراغ درمان کمال گرایی منفی می‌رویم تا هرچه سریع‌تر شما با راهکار‌های ما برنامه جدیدی برای خود بنویسید. برنامه‌ای که شادی و سلامتی ذهن شما را در پی داشته باشد. شما با بررسی و انجام این راهکار‌ها می‌توانید به بهترین نحو کمال‌گرایی خود را درمان کنید و از نگرش منفی دور بمانید.

  • ویژگی‌ها و نگرش‌های کمال‌گرایانه خود را بررسی کنید.

شاید تصور کنید که به خاطر همین ویژگی‌ها شما فرد مفیدی هستید اما چرا؟ به چه قیمتی؟ نگرش‌های کمال‌گرایانه پیامد مثبتی به همراه ندارد و احتمالاً باید متوجه پیامد‌های منفی آن شده باشید. فهرستی تهیه کنید و در آن پیامد‌هایی را بنویسید که به شما و اطرافیان شما صدمه وارد کرده است. با تهیه این فهرست برای درمان کمال‌گرایی انگیزه بیشتری خواهید داشت.

  • از نوع نگرش کمال گرایی خود آگاه شوید.

نگرش‌های کمال گرایی بسیار گسترده است و در عین حال می‌تواند فراگیر هم باشد. هنگامی که از الگو‌های خود آگاه شوید مطمئناً بهتر می‌توانید در خود تغییراتی به وجود بیاورید. نگرش‌های کمال‌گرایانه‌ای که دارید را دقیقاً همان‌گونه ثبت کنید و هر روز این نگرش‌ها را مرور کنید. یادداشت کنید در هنگامی که کار‌ها به خوبی پیش نرفت چه چیز‌هایی در ذهنتان به وجود آمد. همین کار ساده باعث می‌شود که نسبت به رفتار‌های کمال‌گرایانه خود آگاهی بیشتری داشته باشید.

    • اهداف کوچکی برای درمان به صورت قدم به قدم انتخاب کنید.

    برای اینکه بتوانید کمال گرایی افراطی را در خود درمان کنید، نیاز است مرحله به مرحله عمل کنید. افرادی که کمال گرا هستند همواره برای بهتر بودن و برتر شدن خود هدف‌های غیر منطقی تعیین می‌کنند و در اکثر موارد برای تعیین هدف آزمون و خطایی نیز انجام نمی‌دهند. هدف‌هایی که این افراد انتخاب می‌کنند غیر واقعی بوده و مشکل ساز می‌شوند. اگر فرد کمال گرایی هستید بهتر است هدف‌های خود را تغییر دهید؛آنها را کوچک کنید، این کار باعث می‌شود که استرس را از خود دور کنید. اگر به هدف‌های کوچک خود رسیدید به خود برای تلاشی که کرده‌اید پاداش دهید و اگر اشتباهی مرتکب شده‌اید خود را ببخشید‌ و به سیر ادامه دهید.

    • تلاش کنید گفتگو‌های درونی خود را تغیر دهید.

    از درمان کمال گرایی منفی می‌توان به تغییر در گفتگوی منفی درونی اشاره کرد. افرادی که کمال گرا هستند در ذهن خود صدایی می‌شوند که می‌گوید کار شما درست نیست و برای انجام این کار به اندازه کافی تلاش نکرده‌ای، یا تو اصلا برای این کار خوب نیستی و … باید برای درمان این صداها را از بین ببرید. چرا که گوش دادن به این صدا سبب نابودی انگیزه و امید شما می‌شود.

    کمال گرایی می‌تواند عزت نفس، لذت از زندگی و آرامش ذهن را از شما بگیرد. پیشنهاد می‌کنیم به درمان کمال گرایی منفی گفته شده خوب فکر کنید. توجه داشته باشید که تغییر یک فرایند بسیار زمان بر است و نیازمند تمرین شماست. اگر مایل هستید دوباره طعم لحظه‌های شیرین زندگی خود را بچشید و از آن‌ها لذت برید، بهتر است راهکار‌های درمان کمال گرایی که در این مقاله ارائه داده‌ایم را با پیگیری جدی‌تری دنبال کنید.

درمان کمال گرایی منفی

خوب در این مقاله شما را با درمان کمال گرایی منفی آشنا کردیم و همچنین لینک سابلیمینال درمان کمال گرایی را که بهترین ابزار برای ترک این حالات با همراهی درونی و ذهنی و احساسی هست را هم برای شما قرار دادیم.لطفا دیدگاه های خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

5/5 - (24 {امتیازها})

در قسمت دیدگاه ها در پایین همین صفحه نظرات ، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر خوانندگان جدیدی که هر روز این مقاله را مطالعه می کنند در میان بگذارید. می توانید در قسمت دیدگاه ها از دیگران در مورد مسئله خود هم سوال کنید و همچنین می توانید پاسخ دیگر نظر دهندگان را هم بدهید و با آن ها گفتگو کنید ، مطمئن باشید از اینکه به شما کمک کنند خوشحال خواهند شد.منتظر حضور گرمتان در قسمت دیدگاه ها یا همان نظرات این صفحه هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *