دورگه کردن صدا

برای مشاهده آلبوم سابلیمینال صدای مردانه روی لینک سابلیمینال صدای مردانه کلیک کنید.

در این مقاله به بررسی اینکه دورگه کردن صدا خواهیم پرداخت و همچنین در اواسط صفحه شما را با ابزاری آشنا می کنیم و لینک آن را برای شما قرار می دهیم ( سابلیمینال بم شدن صدا ) که موجب تغییر حالات و شرایط بدنی و کارکردهای ناخودآگاه بدنی مرتبط با تن صدا با کمک تلقین به ضمیر یا همان مغز ناخودآگاه می شود.

دورگه کردن صدا

امروزه صدای دورگه در بین جوانان، محبوبیت خاصی پیدا کرده است. خوانندگانی که با صدای دورگه میخوانند طرفداران زیادی دارند. همینطور داشتن صدایی نازک در بین آقایان، چندان خوشایند به نظر نمیرسد. همین دلایل، باعث محبوبیت صدایی بم و دورگه در میان جوانان شده است. پس برای دورگه شدن صدا چه کنیم؟  با انجام برخی از تمرینات، میتوانید صدای خود را دو رگه کنید. در این مطلب سعی داریم به شما کمک کنیم تا، به صدای دلخواه خود دست پیدا کنید.

تمرینات مخصوص دو رگه شدن صدا

در پاسخ به سوال برای دورگه شدن صدا چه کنیم؟ باید بگوییم: انجام برخی از تمرینات در صورت تکرار مداوم، میتواند صدایی نازک را به یک صدای بم و دورگه بدل کند. قبل از هرچیز، باید بدانید تمرینات باید به صورت هر روزه و مداوم صورت پذیرد تا نتیجه دلخواه خود را از آن بگیرید. برای رسیدن به نتیجه، باید حداقل یک ماه به صورت مداوم تمرین کنید. در تمریات فوق، حنجره باید در راحت ترین وضعیت خود قرار گیرد و اصلا نباید به آن فشار وارد شود. در این مطلب از مهمترین تمرینات برای دستیابی به صدای دورگه را، به صورت مختصر توضیح میدهیم.

  1. تمرین اول: انجام تمرینات وکال فرای برای رسیدن به صدایی بم: تمرینات وکال فرای کمک میکند هوای اضافی در حنجره از بین برود و صدایی بدون هیچ گونه هوای اضافه به گوش میرسد. به قول معروف، وکال فرای تارهای صوتی را به یکدیگر زیپ میکند. در گفتار درمانی نیز از تمرینات وکال فرای استفاده میشود. البته دلیل استفاده نیز همین است. وکال فرای عضلات دیاگفرام را تقویت میکند. در نتیجه برای صحبت کردن و خواندن، صدایی گرم تولید خواهد شد. برای شروع تمرین به این فکر کنید زمانی که از خواب صبحگاهی بیدار میشوید؛ صدای شما چگونه است؟ ابتدا همین صدا را با آواهای مختلف ادا کنید. سپس یک شعر از یک آهنگ را یک بیت یک بیت با همین صدا بخوانید. پس از پایان هر بیت،

با صدای خودتان شعر را بخوانید و این کار را بارها و بارها تکرار کنید. این تمرین یکی از تمرینات موفق و محبوب در این زمینه است. هر چه این تمرین را بیشتر انجام دهید زودتر به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.

  1. شاهنامه خوانی کنید. شاهنامه خوانی به دلیل کشیدن آواهای کلمات به تقویت صدا و بم تر شدن آن، میپردازد. این کار برای دورگه شدن صدا مفید است. چرا که تارهای صوتی را تقویت میکند.
  2. تکرار آواها با حرف «R»: تکرار آواها با شروع حرف«R» به شما کمک میکند صدای میانی، صدای سر و صدای سینه را تقویت کنید. صدای سر را با ادای محکم «Reeee» تقویت کنید. محکم و کشیده آن را بیان کنید. صدای میانی را با ادای کلمه «Rooooo» به صورت محکم، تقویت کنید. همینطور صدای سینه را با ادای محکم «Raaaaa»، تقویت کنید.این تمرین به تقویت صدای شما کمک میکند اما برای دورگه شدن و بم تر شدن صدا بهتر است تمرکزتان را بر تقویت صدای سینه بگذارید.
  3. زو کشیدن: صدا را در گلو انداخته و زو بکشید. هرچه مدت زمان زو کشیدن، بیشتر باشد زودتر به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.
دورگه کردن صدا

برای دورگه شدن صدا چه کنیم؟ :: نکات قبل از اجرا و سخنرانی

  1. قبل از اجرا تمرینات ذکر شده را انجام دهید. زیرا به شما کمک میکند صدایتان، تداوم بیشتری داشته باشد.
  2. آب بنوشید. قبل از اجرا و سخنرانی برای بهتر ادا کردن صدا آب بنوشید. به هیچ عنوان از آب زیاد داغ و آب زیادی سرد استفاده نکنید.
  3. با آب نمک غرغره کنید. آب نمک علاوه بر پاک سازی حنجره، به شما در تداوم صدای خویش کمک میکند.
  4. تا یک ساعت قبل از اجرا خوراکی های زیاد شیرین و چرب نخورید. فرم صدا با این خوراکی ها بر هم میخورد.

برای دورگه شدن صدا چه کنیم؟ :: مواردی که مانع رسیدن شما به این هدف میشوند

  1. سیگار کشیدن: برخی افراد فکر میکنند کشیدن سیگار، به دورگه شدن صدا کمک میکند. اما دود سیگار باعث فاصله گرفتن تارهای صوتی از یکدیگر میشود. به همین علت مصرف سیگار برای دورگه شدن صدا نه تنها بیهوده است؛ بلکه امکان دارد به تارهای صوتی آسیب وارد کند.
  2. خوردن خوراکی های تیز و چرب: نه تنها برای خوش صدا شدن بلکه برای دورگه شدن صدا، نباید خوراکی هایی از این دست را استفاده کرد. شاید در نگاه اول فکر کنید این ها صدا را دورگه میکنند؛ اما توجه داشته باشید با مصرف این خوراکی ها به صورت موقت و کوتاه صدا دورگه شده و مصنوعی به نظر میرسد. اما صدای گرم و دورگه زمانی واقعی و جذاب خواهد بود که با حنجره ای ورزیده این کار انجام شود.

کلام آخر

برای دورگه شدن صدا چه کنیم؟ در پاسخ باید گفت: برای رسیدن به این هدف، نیاز به تمرین در طولانی مدت است. تمرینات وکال فرای، به شما در این امر کمک میکند. سعی کنید در کنار تمرینات از خوردن غذاهای چرب، تند و شیرین خودداری کنید.

خوب قبل از ادامه مطلب همانطور که در اول مقاله به شما وعده دادیم ،برای مشاهده آلبوم سابلیمینال صدای مردانه روی لینک سابلیمینال صدای مردانه کلیک کنید.

خوراکی های ممنوع برای دورگه کردن صدا

در مقابل یک سری خوراکی ها برای کلفت شدن صدا اصلا مناسب نیستند و باید از مصرف آن ها خودداری کنید.

از جمله این خوراکی ها می توان به نوشیدنی های دارای کافئین، شیر، مرکبات، مواد یخی، بستنی، فست فود، غذاهای سرخ کردنی، ادویه جات تند و نوشیدنی های الکلی اشاره کرد. برخی از افراد تصور می کنند مصرف نوشیدنی های الکلی در بم کردن صدا بسیار موثر است. در حالی که این نوشیدنی ها می تواند به تارهای صوتی شما آسیب جدی وارد کند.

برای بم شدن صدا چه بخوریم

خوب در این مقاله شما را با پاسخ سوال دورگه کردن صدا آشنا کردیم و همچنین لینک سابلیمینال دورگه کردن و بم کردن صدا را هم در اواسط صفحه برای شما قرار دادیم.لطفا دیدگاه های خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

5/5 - (11 {امتیازها})

در قسمت دیدگاه ها در پایین همین صفحه نظرات ، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر خوانندگان جدیدی که هر روز این مقاله را مطالعه می کنند در میان بگذارید. می توانید در قسمت دیدگاه ها از دیگران در مورد مسئله خود هم سوال کنید و همچنین می توانید پاسخ دیگر نظر دهندگان را هم بدهید و با آن ها گفتگو کنید ، مطمئن باشید از اینکه به شما کمک کنند خوشحال خواهند شد.منتظر حضور گرمتان در قسمت دیدگاه ها یا همان نظرات این صفحه هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *