علت واریس در جوانی

علت واریس در جوانی

در این مقاله شما را با علت واریس در جوانی آشنا می کنیم و همچنین در اواسط صفحه شما را با ابزاری آشنا می کنیم و لینک آن را برای شما قرار می دهیم ( سابلیمینال درمان واریس ) که موجب تغییر حالات و شرایط بدنی و کارکردهای ناخودآگاه بدنی مرتبط با عملکرد بهتر رگها و جریان خون در آن با کمک تلقین به ضمیر یا همان مغز ناخودآگاه می شود.

علت واریس در جوانی :: مقدمه و تعریف واریس

یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها که حداقل در 30 درصد از افراد مشاهده می‌شود بیماری واریس است. هنگامی که رگ‌های بدن به شکل برجسته، پیچ‌دار و گره‌خورده از نقاط بدن بیرون می‌زند به‌اصطلاح فرد دچار واریس شده است. واریس نه‌تنها ممکن است زیبایی ظاهری شما را از بین ببرد؛ بلکه در اکثر مواقع باعث سنگینی و درد در آن ناحیه می‌شود.

بگذارید این‌گونه توضیح دهیم، سیستم گردش خون انسان از سه قسمت اصلی سرخرگ، سیاهرگ و مویرگ تشکیل شده که وظیفه حیاتی خون‌رسانی برعهده این سه بخش است. این رگ یا وریدها بایستی خون را به قلب بازگردانند که اگر در هنگام بازگشت خون به هر دلیلی با اختلال مواجه شود خون در وریدها برگشت‌خورده و در بلندمدت با گشاد کردن سیاهرگ باعث پیچ‌وتاب خوردن آن می‌شود. به این نارسایی به‌اصطلاح علت واریس می‌گوییم. حال سؤالی که پیش می‌آید، علت واریس در جوانی چیست؟ در ادامه مطلب به علت‌های اصلی واریس در جوانی می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

علت واریس در جوانی :: در ابتدا عوامل مؤثر در ایجاد واریس را بشناسیم

هنگامی که در عملکرد دریچه لانه‌کبوتری یک اختلال ایجاد شود به‌نحوی‌که در حالت ایستاده و طبیعی، خون برخلاف جهت و به عقب بازگردد این امر موجب می‌شود تا در فرد احساس خستگی و سنگینی کند و برجستگی رگ یا به‌اصطلاح همان واریس روی پوست ایجاد شود. دراین‌بین عوامل متعددی در ایجاد و یا تشدید واریس مؤثرند، عوامل مهمی همچون بالارفتن سن (که مهم‌ترین عامل است)، سابقه خانوادگی و ارثی، چاقی فرد بخصوص چاقی در ناحیه شکم، یبوست شدید، پوشیدن دائمی لباس‌های تنگ، اختلالات هورمونی و یا بارداری در خانم‌ها، ایستادن زیاد برای بلندمدت و نشستن‌های مداوم.

علت واریس در جوانی  :: علت واریس در جوانی 

علت واریس در جوانی به دلیل شایع بودنش در سنین میان‌سالی و پیری بسیار غیرعادی تلقی می‌شود. هنگامی که فردی در جوانی مبتلا به واریس می‌شود معمولاً دلایل زیر یکی از مهم‌ترین عوامل علت واریس در جوانی آنهاست:

  1. ارثی بودن این بیماری
  2. استفاده بیش از حد از غذاهای کنسروی، فست‌فودها
  3. کاهش ویتامین ب در بدن فرد
  4. انجام ورزش‌های سنگین و تمرین‌های غیراصولی که فشار بیش از حد به فرد وارد می‌کند
  5. مصرف دخانیات
  6. پوشیدن لباس‌های تنگ
  7. استفاده از داروهای هورمونی
  8. بارداری در خانم‌ها
  9. کاهش وزن سریع‌تر از زمان معمول
  10. کم‌کاری غددی همچون بیماری تیروئید

توجه داشته باشید که برخلاف باور اشتباه عموم، ابتلا به واریس صرفاً در زنان بالا نیست و مردان هم به همان نسبت به این بیماری مبتلا می‌شوند.

علت واریس در جوانی :: نکته مهمی که باید بدانید!

ترک‌های پوستی و یا به‌اصطلاح استریا را با واریس اشتباه نگیرید. ترک‌های پوستی در بدن افراد که به دلیل دوره بارداری، افزایش و کاهش شدید وزن و یا بلوغ تشکیل می‌شوند شاید به‌ظاهر شبیه واریس به نظر برسند؛ اما واریس نیستند. برای اطمینان بیشتر در این مواقع می‌توانید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. پزشک برای بررسی و پیداکردن علت واریس در جوانی  شما ممکن است به معاینه جسمی شامل نگاه‌کردن به پاها و دست‌های شما به‌صورت ایستاده و بررسی تورم بپردازد. همچنین پزشک در اکثر اوقات از فرد می‌خواهد تا هرگونه درد، سوزش و ایجاد حس ناخوشایند در ناحیه پاها را گزارش کند. در آخر برای شما یک آزمایش سونوگرافی نوشته تا با مشاهده نتیجه آزمایش به‌درستی بتواند مشکل را تشخیص و برای درمان آن راه‌حلی را ارائه کند.

خوب قبل از ادامه مطلب همانطور که در اول مقاله به شما وعده دادیم ، :

برای مشاهده آلبوم سابلیمینال درمان واریس و تقویت دریچه های لانه کبوتری روی لینک درمان واریس کلیک کنید.

علت واریس در جوانی :: عوارض واریس، هرچند نادر

بیماری و مشکل واریس اگرچه به ‌ندرت از خود عوارض نشان می‌دهد؛ ولی گاهی اوقات عوارضی در افراد به‌خصوص در جوانان دیده شده است. عوارضی همچون:

  • ایجادشدن زخم‌های دردناک روی لایه سطحی پوست به‌خصوص در نزدیکی مچ پا
  • ایجاد لختگی خون در بدن به‌طوری‌که در ناحیه پا ممکن است خودش را به شکل یک تورم دردناک نشان دهد
  • خونریزی بر اثر متلاشی‌شدن رگ‌های نزدیک به پوست

علت واریس در جوانی :: راه‌های درمان واریس در جوانی

خوشبختانه بیماری واریس درمان طولانی و یا نیاز به ماندن در بیمارستان را ندارد. در اغلب اوقات این بیماری به‌صورت سرپایی در بیمارستان قابل‌درمان است. در نظر داشته باشید که اگر واریس را صرفاً برای دلایل زیبایی می‌خواهید انجام بدهید بیمه درمانی آن را قبول نمی‌کند و تنها زمانی می‌توانید با استفاده از بیمه درمانی به درمان بیماری واریس بپردازید که این بیماری برای شما دردناک شده است. هم اکنون علت واریس در جوانی برای شما مشخص شده و حال برای درمان واریس شما نیاز دارید تا سبک زندگی خود را تغییر دهید. انجام موارد زیر به شما برای درمان واریس در جوانی کمک می‌کند:

  • تا می‌توانید پیاده‌روی کنید. پیاده‌روی موجب گردش خون در بدن می‌شود که یک روش عالی برای درمان این بیماری است.
  • رژیم خود را رعایت کنید و تا می‌توانید وزن خود را پایین بیاورید.
  • آب زیاد بنوشید و تا می‌توانید نمک کم مصرف کنید.
  • از پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند، لباس‌های تنگ و لباس زیرهای نامناسب خودداری کنید.
  • پاهای خود را با گذاشتن چند بالش زیر آن بالاتر از سطح قلب خود نگه دارید تا باعث ایجاد گردش خون مناسب شوید.
  • از نشستن و ایستادن برای زمان طولانی اکیداً خودداری کنید.
  • از جوراب‌های فشرده‌ساز و یا جوراب‌های ضد واریس استفاده کنید.
علت واریس در جوانی

خوب در این مقاله شما را با علت واریس در جوانی آشنا کردیم و همچنین لینک سابلیمینال درمان واریس را هم در اواسط صفحه برای شما قرار دادیم.لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

5/5 - (25 {امتیازها})

در قسمت دیدگاه ها در پایین همین صفحه نظرات ، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر خوانندگان جدیدی که هر روز این مقاله را مطالعه می کنند در میان بگذارید. می توانید در قسمت دیدگاه ها از دیگران در مورد مسئله خود هم سوال کنید و همچنین می توانید پاسخ دیگر نظر دهندگان را هم بدهید و با آن ها گفتگو کنید ، مطمئن باشید از اینکه به شما کمک کنند خوشحال خواهند شد.منتظر حضور گرمتان در قسمت دیدگاه ها یا همان نظرات این صفحه هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *