راه های افزایش ضخامت قرنیه

راه های افزایش ضخامت قرنیه

در این مقاله به بررسی راه های افزایش ضخامت قرنیه خواهیم پرداخت و همچنین در اواسط صفحه شما را با ابزاری آشنا می کنیم و لینک آن را برای شما قرار می دهیم ( سابلیمینال تقویت قرنیه نازک ) که موجب تغییر حالات و شرایط بدنی و کارکردهای ناخودآگاه بدنی مرتبط با قرنیه به صورت کاملا درونی و طبیعی می شود.

راههای افزایش ضخامت قرنیه

امروزه با استفاده از پیوند قرنیه طبیعی یا مصنوعی، کلاژن سنتتیک و همچنین استفاده از رینگ های داخل قرنیه، میتوان تا جایی برای ضخامت قرنیه کاری انجام داد . اما در هر یک از موارد اشاره شده محدودیت هایی  نیز وجود دارد. مثلا نازکی قرنیه اگر زیاد باشد؛ نمیتوان از این راهکار ها نیز استفاده کرد. همچنین استفاده از رینگ های داخل قرنیه، بیشتر برای مشکل کراتوکونوس استفاده میشود، که البته به علت هزینه بالای آن، کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین همانطور که قبل تر گفتیم مالش چشم میتواند قرنیه را نازک کند و انجام ندادن این کار از نازک شدن آن جلوگیری خواهد کرد. همچنین عدم استفاده از لنز تماسی نرم و یا حداقل استفاده از آن میتواند از نازک شدن قرنیه جلوگیری کند.

اثار درمان کلاژن سنتتیک

به دنبال درمان کلاژن سنتتیک، بیماری کراتوگلوبوس میباشد که باعث نازکی قرنیه میشود. این بیماری بسیار نادر است، و کل منطقه قرنیه را نازک میکند. برای درمان نازکی قرنیه در این حالت استفاده از حلقه « Intra Crandall Ring Segment » و همچنین استفاده از کراس لینگینگ میتواند کمک کننده باشد؛ اما به علت نازکی قرنیه خطرناک است. باید با احتیاط از آن استفاده شود.

راه های افزایش ضخامت قرنیه

خوب قبل از ادامه مطلب همانطور که در اول مقاله به شما وعده دادیم ،برای مشاهده آلبوم سابلیمینال تقویت قرنیه نازک روی لینک درمان قرنیه نازک کلیک کنید.

نقش سن بر ضخامت قرنیه

سن نیز بر ضخامت قرنیه «افزایش و کاهش آن» تاثیر قابل توجهی دارد.درجه ضخامت قرنیه میتواند با توجه به افزایش سن کاهش پیدا کند. به همین علت است که در اکثر جراحی های چشم به خصوص جراحی کراس لینک، ضخامت قرنیه چندین بار اندازه گیری میشود. حتی برخی از افرادی که تا رسیدن به ضخامت نرمال برای جراحی فاصله زیادی ندارند، پزشک به انها توصیه میکند پس از چند ماه، دوباره ضخامت چشم را بسنجند. در برخی اوقات اینکار جواب داده و ضخامت قرنیه به 500 میکرون و حتی بیشتر نیز میرسد.

نقش سن در بیماری گلوکوم

افزایش سن باعث نازک تر شدن قرنیه میشود. بیماری گلوکوم که پیشتر به آن اشاره کرده ایم نیز در افراد با قرنیه نازک بیشتر بروز پیدا میکند. به همین دلیل جوانان با قرنیه نازک باید در صورت نیاز، جهت پیشگیری به چشم پزشک مراجعه کنند.

نقش جنسیت بر ضخامت قرنیه

جنسیت نیز جایگاه خود را در بحث ضخامت قرنیه حفظ کرده است. جالب است بدانید مردان نسبت به زنان از نازکی قرنیه بیشتری برخوردارند این ضخامت در بانوان بر اساس تغییرات هورمونی متفاوت است. مثلا هنگام سیکل ماهانه، بانوان از ضخامت قرنیه کمتر از حد نرمال برخوردارند؛در زمان تخمک گذاری، ضخامت قرنیه انها به بیشتر از حد نرمال خود خواهد رسید.

خوب در این مقاله شما را با راههای افزایش ضخامت قرنیه آشنا کردیم و همچنین لینک سابلیمینال درمان قرنیه نازک را هم در اواسط صفحه برای شما قرار دادیم. لطفا دیدگاه های خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

5/5 - (12 {امتیازها})

در قسمت دیدگاه ها در پایین همین صفحه نظرات ، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر خوانندگان جدیدی که هر روز این مقاله را مطالعه می کنند در میان بگذارید. می توانید در قسمت دیدگاه ها از دیگران در مورد مسئله خود هم سوال کنید و همچنین می توانید پاسخ دیگر نظر دهندگان را هم بدهید و با آن ها گفتگو کنید ، مطمئن باشید از اینکه به شما کمک کنند خوشحال خواهند شد.منتظر حضور گرمتان در قسمت دیدگاه ها یا همان نظرات این صفحه هستیم.

7 پاسخ
  1. سلام گفته:

    مادرم سنش بیشتراز ۵۰ هس دکترگفته قرنیه ی چشمت خیلی نازک شده میشه بگید چی برای ضخامت شدن قرنیه خوبه

    پاسخ
  2. علیرضا گفته:

    سلام وقتتون بخیر بنده برای عمللیزیک اقدام کردم دکتر گفتقرنیه چشم نازک شده استیگمات نسبتا بالا ..
    .امکان داره با وزرش چشمی ب طور کلی چیزای مقوی کمک ب بهبود نازکی چشم کنه و ضخیم بشه
    ممنون میشم جواببدین

    پاسخ
  3. رضا گفته:

    سلام من سال ۹۶ ضخامت لازم برای عمل لیزیک را نداشنم اکنون در سال ۴۰۲ ممکنه ضخامت قرنیه بنده به ضخامت لازم رسیده باشه؟؟؟
    قوز قرنیه ندارم اما نمره استیگماتم بالاست سنم اکنون ۳۰ هست

    پاسخ
    • سوین گفته:

      دستگاههای مجهزتری اومدن اگه قرنیه چشمتون نازکتر نشده باش،دوباره با پزشک مشورت کنید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *