ورزش برای درمان یبوست

ورزش‌ برای درمان یبوست

در این مقاله شما را با انواع ورزش برای درمان یبوست آشنا می کنیم و همچنین در اواسط صفحه شما را با ابزاری آشنا می کنیم و لینک آن را برای شما قرار می دهیم ( سابلیمینال درمان یبوست ) که موجب تغییر حالات و شرایط بدنی و کارکردهای ناخودآگاه بدنی مرتبط با عملکرد بهتر هضم و جذب و دفع و خصوصا دفع آسانتر با کمک تلقین به ضمیر یا همان مغز ناخودآگاه می شود.

به حالتی که اجابت مزاج خشک، سفت، سخت و کمتر از 3 بار در هفته شده است را یبوست می‌گوییم. از لحاظ علمی یُبس بودن یعنی هنگامی‌که در حرکت روده بزرگ شما مشکلی پیدا می‌شود. یبوست یکی از جدی‌ترین مشکلاتی است که برای فرد اتفاق می‌افتد؛ اما خوشبختانه در اکثر مواقع نیازی به مراجعه به پزشک ندارد و با راهکارهای خانگی نظیر: تغذیه، ورزش و نوشیدن فراوان مایعات برطرف می‌گردد. در ادامه این مقاله به معرفی ورزش برای درمان یبوست با انجام ورزش‌ یوگا و دیگر روش‌های جانبی مؤثر می‌پردازیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ورزش‌ برای درمان یبوست :: مهم‌ترین عوامل ایجاد یبوست

اغلب اوقات فعالیت ورزشی پایین، برهم‌خوردن تعادل هورمونی، استرس، عوارض جانبی داروهای مصرفی، بارداری، کهولت سن، رژیم غذایی نامناسب، فیبر دریافتی کم، عدم نوشیدن مایعات به میزان فراوان در طول روز، استعمال دخانیات و مصرف پایین سبزیجات عامل ایجاد یبوست می‌شود. در حالت یبوست مدفوع برای بلندمدت در روده بزرگ باقی می‌ماند و باعث شکم دارد، حال بد و گاهی اوقات کم‌اشتهایی در فرد می‌شود.

سردرد، نفخ معده، دفع مدفوع به شکل سفت و کوچک همراه با درد، گرفتگی عضلات، درد در ناحیه معده و روده، گرفتگی عضلات، علائم درد در زیر شکم و نیاز به فشارآوردن در هنگام اجابت مزاج مهم‌ترین عواملی هستند که به شما اطلاع می‌دهد به یبوست دچار شده‌اید. در ادامه به ارائه ورزش برای درمان یبوست می‌پردازیم. ادامه مقاله را از دست ندهید.

ورزش‌ برای درمان یبوست :: انجام ورزش

یکی از مهم‌ترین ورزش برای درمان یبوست انجام ورزش‌ یوگا است. به یوگا که به آن ورزش مدیتیشنی هم گفته می‌شود، شما با انجام تمرین‌های منظم آن متوجه کاهش استرس، افزایش انعطاف بدنی، کاهش تنش عضلانی، افزایش گردش خون و اکسیژن در بدن و مخصوصاً گوارش خود می‌شوید که طبیعتاً همین امر موجب می‌گردد تا اجابت مزاج شما به تعداد بالا و به نرمی صورت بگیرد.

در ورزش‌های یوگا و نظیر آن شما با انجام حرکاتی نظیر: چهاردست‌وپا به روش سگ‌ها، پیچ‌وتاب یا پیچش نشسته، پیچش هلالی‌شکل، چهاردست‌وپا همانند کودک و ایستادن و به جلو خم شدن می‌توانید به‌صورت کامل یبوست خود را درمان کنید.

خوب قبل از ادامه مطلب همانطور که در اول مقاله به شما وعده دادیم ، :

برای مشاهده آلبوم سابلیمینال درمان یبوست و بهبود عملکرد روده ها و رفع روی لینک درمان یبوست کلیک کنید.

 چهاردست‌وپا به روش سگ‌ها

در این حرکت به بدن شما انعطاف داده و کاملاً تنش را دفع می‌کند، بایستی مطابق عکس به میزان 10 نفس عمیق این تمرین را هر بار ادامه دهید.

ورزش‌ برای درمان یبوست

پیچ‌وتاب یا پیچش نشسته

یکی از مفیدترین تمرین‌ها مخصوصاً برای افراد غیرحرفه‌ای در یوگا همین تمرین است. در این روش با تحریک‌شدن گوارش یبوست به میزان قابل‌توجهی درمان می‌گردد. در این روش هر بار به میزان 10 نفس عمیق بدن را در این حالت نگه داشته و سپس از طرفی دیگر آن را تکرار کنید.

ورزش‌ برای درمان یبوست

پیچش هلالی‌شکل

یکی از بهترین حرکات برای ماساژ گوارش و کمک به حرکت مواد غذایی در دستگاه گوارش شما همین حرکت پیچش هلالی‌شکل است. در این حالت هر چرخش به میزان 10 تنفس عمیق باید ادامه پیدا کند.

ورزش‌ برای درمان یبوست

چهاردست‌وپا همانند کودک

همان‌طور که گفتیم یکی از مؤثرترین عوامل ایجاد یبوست، داشتن استرس بالا است. با انجام این روش برای سه ست 30 ثانیه‌ای تمام استرس‌های بدن دفع و به بهبود یبوست کمک می‌کند.

ورزش‌ برای درمان یبوست

ایستادن و به جلو خم شدن

این حرکت کمک می‌کند تا شکم فشرده شود، عمل هضم آسان گردد، استرس و تنش عضلانی از بین رفته و اعصاب شما آرام گردد. این حالت را برای 4 ست ده‌ثانیه‌ای انجام دهید تا بهبودی حاصل گردد.

ورزش‌ برای درمان یبوست

ورزش‌ برای درمان یبوست :: دیگر روش‌ها و سخن پایانی

شما به‌جز ورزش یوگا از پیاده‌روی به حالت نیمه تند و یا دویدن هم می‌توانید کمک بگیرید. اجازه بدهید این‌گونه مطرح کنیم، نوع ورزش مهم نیست و شما با انجام هر ورزشی که فعالیت بدنی شما را بالا ببرد به درمان یبوست کمک کرده‌اید. اما ورزش‌کردن به‌تنهایی کافی نیست. فراموش نکنید که در کنار موارد ذکرشده استفاده زیاد از مواد غذایی فیبردار همانند سبزیجات، صیفی‌جات و غلات کمک شایانی به مسیر درمان شما می‌کنند. یکی از مؤثرترین روش‌های درمان یبوست یعنی نوشیدن مایعات فراوان را از خاطر نبرید. دم‌نوش‌های گیاهی و مصرف فراوان آب در طول شبانه‌روز به درمان این مشکل کمک بسیار بالایی کرده و موجب می‌گردد تا یبوست شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود. بااین‌حال اگر بعد از گذشتن چند روز و با انجام ورزش برای درمان یبوست بهبودی حاصل نشد، حتماً به یک پزشک مراجعه کنید.

خوب در این مقاله شما را با انواع ورزش برای درمان یبوست آشنا کردیم و همچنین لینک سابلیمینال درمان یبوست را هم در اواسط صفحه برای شما قرار دادیم.لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

5/5 - (25 {امتیازها})

در قسمت دیدگاه ها در پایین همین صفحه نظرات ، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر خوانندگان جدیدی که هر روز این مقاله را مطالعه می کنند در میان بگذارید. می توانید در قسمت دیدگاه ها از دیگران در مورد مسئله خود هم سوال کنید و همچنین می توانید پاسخ دیگر نظر دهندگان را هم بدهید و با آن ها گفتگو کنید ، مطمئن باشید از اینکه به شما کمک کنند خوشحال خواهند شد.منتظر حضور گرمتان در قسمت دیدگاه ها یا همان نظرات این صفحه هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *